بک لینک -

وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار

 nasr nasr .

nasr

راهنمای ثبت اینترنتی اختراع

تعریف اختراع:
مطابق ماده 1 قانون ثبت اختراعات، اختراع نتیجه ی فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرایند یا فرآورده ای خاص را ارایه می کند ومشکلی را در یک حرفه، فن، فن آوری، صنعت ومانند آن حل می کند.

 

اختراعات قابل ثبت:
موضوعی به عنوان اختراع قابل ثبت است که حاوی ابتکاری جدید و دارای کاربرد صنعتی باشد.اخذ کارت بازرگانی ابتکار جدید یعنی آنچه که در فن یا در صنت قبلی وجود نداشته و برای دارنده مهارت عادی در فن مذکور معلوم وآشکار نباشد و از نظر صنعتی، اختراعی کاربردی محسوب می شود که در رشته ای قابل ساخت یا استفاده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت اختراع به صورت آنلاین:
_ اظهارنامه ثبت اختراع: فرمهایی که متقاضی یا نماینده او باید در سایت مربوطه تکمیل کند.
_ توصیف مشروح اختراع: شرح کامل اختراع مورد ظر.
_ نقشه های اختراع: بستگی به نوع اختراع دارد. شامل نقشه، نمودار یا فرم.
_ ادعا: مزایای اختراع و اطلاعاتی برای ارایه راه حل مشکل مطرح شده.
ثبت اختراع مستلزم تسلیم اظهار نامه است. چنانچه اظهارنامه اختراع تسلیم مرجع ثبت نگردد حقوقی نیز برای شخص ایجاد نمی شود.
در صورتیکه مخترع یا مالک قبل از تسلیم اظهارنامه و ثبت آن به نحوی مورد اختراعی را افشا کند، یا از طریق شفاهی آن را عمومی کند و یا بعد از گذشت شش ماه از افشاء موضوع اظهارنامه اختراع را تسلیم نکند حق اختراع از وی سلب می گردد. پس قبل از هر چیزی این حق باید به ثبت برسد و بعد از ثبت است که مخترع می تواند علیه نقض کننده اختراع یا بهره بردار غیر قانونی به دادگاه شکایت کند.
ثبت اظهارنامه و مراحل آن
_ ورود به پورتال اداره کل مالکیت صنعتی و ورود به بخش ثبت اظهارنامه
_ قبول تعهد نامه جهت رعایت مواد قانونی.
_ انتخاب نوع اظهارنامه ( مبنی بر ثبت یک اظهار نامه جدید و اعتراض به ثبت اظهارنامه اختراع)

مراحل ثبت اظهارنامه:
1_ وارد کردن اطلاعات اظهارنامه شامل ( مالکیت  اظهارنامه، نماینده قانونی، دریافت کننده ابلاغ، مشخصات مخترع، عنوان و خلاصه اختراع، ادعای حق تقدم)
2_بارگذاری ضمائم.
3_ بازبینی اطلاعات و ضمائم.
4_ پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه.
1)وارد کردن اطلاعات اظهارنامه به این شرح می باشد:
مالکیت اظهارنامه:
مالک اظهارنامه کسی است که اختراع به نام او و با تقاضای او ثبت می شود که می تواند یک شخص حقیقی باشد یا یک شخص حقوقی. در این مرحله چنانچه متقاضی یک شخص باشد به عنوان مالک درج و اطلاعات مربوط به او وارد می شود و اگر مالک بیش از یک نفر باشد سایر مالکین با رعایت اولویت درج می گردند.
نماینده قانونی:
نماینده ی قانونی که می تواند صاحب امضاء شرکت، وکیل دادگستری، دفتر حقوقی و نماینده قانونی معرفی نشده  باشد. چنانچه متقاضی، نماینده قانونی یا وکیل نداشته باشد گزینه مرحله بعد را باید انتخاب نماید و مشخصات مالک درج می گردد و اگر دارای وکیل دادگستری باشد اطلاعات آن وکیل. دفاتر حقوقی نیز به عنوان نماینده قانونی محسوب می شوند.
دریافت کننده ابلاغ:
دریافت کننده ی ابلاغ،می تواند شخصی حقوقی باشد یا یکی از مالکین  یا یکی از نمایندگان قانونی باشد.
مشخصات مخترع:
نوشتن مشخصات شخص مخترع ضروری است که الزاما باید شخص حقیقی باشد و در صورتی که نمی خواهد نام او در گواهی نامه اختراع قید شود باید کتباَ نامه ی عدم قید نام مخترع را ضمیمه اظهارنامه کند.
عنوان و خلاصه ی اختراع:
قید عنوان اختراع امری الزامی است که باید نو آورانه، تکنیکی و مختصر باشد. خلاصه اختراع صرفاَ برای اطلاعات فنی است که در واقع وضعیت موجود در زمینه اختراع  و راه حل ارایه شده به طور خلاصه درج می شود.
ادعای حق تقدم:
ادعای حق تقدم،توسط اشخاصی  که اختراع خود را در قلمرو یکی از اعضای کنوانسیون پاریس ثبت کرده اند پر می شود. ( پر نمودن فرم به زبان اصلی و با ترجمه رسمی دادگستری)
2)بارگذاری ضمائم:
کلیک بر روی گزینه بارگزاری پیوست جهت پیوست نمودن ضمائم. انتخاب تصویر مدرک مورد نظر و ارسال پیوست.
3)بازبینی ضمائم:
مشاهده ی خلاصه ای از اطلاعات وارد شده و تأیید در صورت صحیح بودن. این مرحله تأیید اطلاعات مربوط به مرحله ی اول و دوم می باشد که به طور خلاصه نمایش داده می شود.
4)پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه:
پرداخت هزینه ها به صورت اینترنتی و به صورت آنلاین دریافت می شود.( برای مالکین ایرانی) و برای غیر ایرانی ها معادل ارزی هزینه ها و تعرفه های ثبتی بر مبنای فرانک سوئیسی انجام می شود. به صورت واریز به شماره حساب بانک ملی به نام خدمات  ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی. سپس ارسال تصویر فیش و مراحل ثبت اظهارنامه یا درخواست.
بعد از پرداخت اینترنتی، شماره اظهارنامه به شخص داده خواهد شد.
طبق ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات مصوب 1386، ثبت اختراع مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است و هر کسی که زودتر اظهارنامه خود را تسلیم کند حق ثبت اختراع را خواهد داشت. بنا بر اصل "اولین تسلیم کننده  اظهارنامه" شما اولین متقاضی و ثبت کننده اختراع محسوب می شوید. البته تنها مقدم بودن اظهارنامه کافی نیست. فرد متقاضی باید کلیه شرایط لازم را جهت ثبت داشته باشد.

https://danasabt.ir/2020/12/12/the-latest-company-registration-rules/


در صورت تأیید، مراتب ثبت اختراع آگهی شده و در روزنامه رسمی کشور درج می گردد. یک نسخه از روزنامه به اداره مالکیت صنعتی ارایه شده و گواهی نامه ثبت اختراع با تکمیل از طرف اداره و ضمیمه یک نسخه توصیف، ادعا و نقشه اختراع با امضای مدیر کل و مهر اداره کل ثبت شرکتها ومالکیت صنعتی به متقاضی یاوکیل قانونی تسلیم خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۷:۳۲ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی به چه شکل است ؟

منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد ایران است. ثبت برند تجاری منطقه آزاد قلمرویی است که غالباَ در داخل یا مجاورت یک بندر واقع گردیده و در آن تجارت آزاد با سایر مناطق جهان مجاز شناخته شده است. واردات کالا به مناطق آزاد خارج از مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی مناطق آزاد جمهوری اسلامی بوده و از مقررات صادرات و واردات کشور مستثنی می باشد.به همین دلیل ،از بهترین مناطق برای ثبت شرکت هم برای اتباع خارجی و هم داخلی به شمار می آید.

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی، مطابق ضوابط « ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران» می باشد. در یک جمع بندی اجمالی فرآیندی که جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی می بایست طی شود به شرح ذیل است:
1) مراجعه متقاضی به معاونت اقتصادی سازمان و درخواست صدور مجوز برای ثبت شرکت
2) تکمیل فرم تقاضای تعیین نام توسط متقاضی
3) تایید نام شرکت توسط واحد ثبتی بعد از استعلام های مربوطه
4) ارائه مجوز سرمایه گذاری به سرمایه گذار توسط واحد مربوطه و در صورت نیاز معرفی به سایر نهادها جهت اخذ مجوزهای لازم
5) ارائه مدارک ثبتی به متقاضی توسط مرجع ثبت شرکت ها
6) تکمیل مدارک و ارائه آن به واحد ثبتی
7) تطبیق مدارک با شرایط مقرره و در صورت نیاز تصحیح و تکمیل آن
8) پرداخت هزینه های ثبتی و ارائه ی فیش پرداخت به واحد ثبتی
9) ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت ها
10) پلمپ دفاتر تجاری
11) تحویل یک نسخه از مدارک ثبتی به متقاضی
12) تحویل یک نسخه از آگهی به واحد صادر کننده مجوز
چنانچه شما هم علاقه مند به ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
تیم تخصصی ثبت شرکت فکر برتر،با استفاده از وکلای مجرب و متعهد در امور حقوقی و ثبتی و با بیش از سه دهه سابقه ی فعالیت ، ارائه دهنده ی سریع ترین خدمات ثبتی با کم ترین هزینه می باشد.

 ویژگی های ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی :
- وجود بندر انزلی از سواحل دریای خزر به عنوان جزئی از آن
- نزدیکی به بنادر اروپا
- نزدیکی به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر
- نزدیکی به فرودگاه بین المللی
- تولید مرغوب ترین خاویار جهان
- مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز
- آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی
- تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
- نرخ های مناسب برای مصرف انرژی
- تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی
- امکان صادرات کالاها ی تولید شده کیش به سایر سرزمین اصلی
- معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه ماشین الات صنعتی واحدهای تولیدی
- شرایط و مقررات ساده کار و دسترسی نیروی کار ماهر

مدارک لازم برای ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی
طبق ماده ی 7 ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ، در مناطق آزاد برای ثبت هر شرکت یا موسسه باید مدارک مشروحه ذیل ارائه گردد:
1.اظهارنامه ی ثبت
2.اساسنامه ی شرکت
3.صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین
4.صورتجلسه ی اولین جلسه ی هیات مدیره
5.گواهی بانکی از یکی از بانک های منطقه ی معینی بر تودیع حداقل 35% سرمایه ی نقدی
6.مجوز فعالیت در منطقه ی صادره  توسط سازمان منطقه ی آزاد ذی ربط
به موجب مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد بر خلاف سایر انواع شرکت های تجاری،تاسیس و ثبت شرکت ها و موسسات بیمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ  مجوز از شرکت  بیمه ی مرکزی ایران می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی در مناطق آزاد ایران
مدارک فوق مربوط به ثبت شرکت ایرانی است، ولی برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی طبق ماده ی 8 ضوابط ثبت شرکت ها اطلاعات و مدارک بیشتری باید ارائه شود،از جمله:
1-تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن
2-مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ی ثبت
3-معرفی نمایندگان شعبه برای دریافت ابلاغیه ها و اخطاریه ها
4-معرفی سایر شعب یا نمایندگی های شرکت در ایران
5-تعیین تابعیت شرکت
واحد ثبتی مکلف است پس از ثبت مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجارتی ظرف حداکثر ده روز از تاریخ تسلیم،یک نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور به مهر واحد به اظهارکننده تسلیم نماید و نسخه دیگر را به واحد ذی ربط در سازمان ارسال کند.
نکته:
به موجب جدید ترین بخشنامه در خصوص صدور کارت بازرگانی در منطقه آزاد انزلی ، یکی از مدیران شرکت می بایست حداقل یک تا سه سال اظهارنامه مالیاتی یا گواهی پرداخت مالیات با ارزش افزوده داشته باشد.حداقل مدرک تحصیلی برای صدور کارت بازرگانی دیپلم است.

انعکاس موارد ثبتی در روزنامه رسمی کشور
به منظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده،بسیاری از کشورها خلاصه مفاد موارد ثبت شده در مرجع و دفتر ثبت تجارتی را از طریق انتشار آگهی و یا سایر وسایل رایج و متداول منتشر می نمایند.در جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق قانون و آیین نامه ثبت دفتر تجارتی پیش بینی گردیده که خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجاری باید جهت اطلاع عموم آگهی و منتشر گردد.بر این اساس متقاضی ثبت فعالیت تجاری می بایست هزینه انتشار آگهی مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را به حساب مربوطه واریز و رسید آن را به ضمیمه اسناد مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نماید تا مراتب متعاقباَ پس از تحقق تشریفات اداری ثبت با رعایت نوبت در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.
لازم به ذکر است علاوه بر ثبت و آگهی عمومی فعالیت تجاری که در بدو امر صورت می گیرد تصمیمات مجمع عمومی در خصوص تغییرات سرمایه،انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن نیز باید در مرجع ثبت و روزنامه رسمی،ثبت و منتشر شود.

تغییرات حقوقی ثبت شرکت در مناطق آزاد

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/


طبق ماده ی 10 ضوابط ثبت شرکت ها در مناطق آزاد «اشخاص حقوقی مکلفند به منظور ثبت هر گونه تغییرات در اساسنامه و ترکیب هیات مدیره،بازرسان،صاحبان امضای مجاز،کاهش یا افزایش سرمایه و انحلال شرکت یا موسسه ظرف یک هفته مراتب را به صورت کتبی به واحد ثبتی منطقه اطلاع دهند.عدم اطلاع به موقع رافع مسئولیت مدیران اشخاص حقوقی مذکور نخواهد بود.»
در مورد شرکت های بیمه چون تاسیس آن ها با مجوز شرکت بیمه مرکزی ایران صورت می گیرد،در طول فعالیت شرکت بیمه مرکزی بر آن ها نظارت دارد.در مورد این شرکت ها برخی از تغییرات موکول به موافقت بیمه مرکزی ایران گردیده است.
طبق ماده ی 5«مقررات تاسیس و فعالیت بیمه در مناطق آزاد»این موارد عبارتند از:
1-تغییرات در اساسنامه
2-تغییرات در مدیران
3-تغییرات در سرمایه
4-تغییرات در سهام سهام داران
طبق ماده ی 9 مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد در صورت ورشکستگی یا عدم توانایی مالی شرکت بیمه،شرکت بیمه ی مرکزی می تواند پروانه ی فعالیت شرکت بیمه را لغو کند.همچنین بموجب ماده ی 10 از همان مقررات،چنانچه شرکت بیمه بر خلاف اساسنامه خود یا سایر مقررات حاکم بر شرکت های بیمه رفتار کند،شرکت بیمه ی مرکزی فعالیت شرکت مزبور را بطور موقت یا دائم ممنوع میکند.
همچنین طبق تبصره ی 1 ماده ی 4 آئین نامه ی اجرایی عملیاتی پولی و بانکی در مناطق آزاد بطور کلی هر گونه تغییرات در اساسنامه ی بانک ها و موسسات اعتباری باید به پیشنهاد سازمان منطقه ی آزاد به تایید شورای پول و اعتباری برسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۳:۳۰ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی به چه شکل است ؟

منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد ایران است. ثبت برند تجاری منطقه آزاد قلمرویی است که غالباَ در داخل یا مجاورت یک بندر واقع گردیده و در آن تجارت آزاد با سایر مناطق جهان مجاز شناخته شده است. واردات کالا به مناطق آزاد خارج از مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی مناطق آزاد جمهوری اسلامی بوده و از مقررات صادرات و واردات کشور مستثنی می باشد.به همین دلیل ،از بهترین مناطق برای ثبت شرکت هم برای اتباع خارجی و هم داخلی به شمار می آید.

ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی، مطابق ضوابط « ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران» می باشد. در یک جمع بندی اجمالی فرآیندی که جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی می بایست طی شود به شرح ذیل است:
1) مراجعه متقاضی به معاونت اقتصادی سازمان و درخواست صدور مجوز برای ثبت شرکت
2) تکمیل فرم تقاضای تعیین نام توسط متقاضی
3) تایید نام شرکت توسط واحد ثبتی بعد از استعلام های مربوطه
4) ارائه مجوز سرمایه گذاری به سرمایه گذار توسط واحد مربوطه و در صورت نیاز معرفی به سایر نهادها جهت اخذ مجوزهای لازم
5) ارائه مدارک ثبتی به متقاضی توسط مرجع ثبت شرکت ها
6) تکمیل مدارک و ارائه آن به واحد ثبتی
7) تطبیق مدارک با شرایط مقرره و در صورت نیاز تصحیح و تکمیل آن
8) پرداخت هزینه های ثبتی و ارائه ی فیش پرداخت به واحد ثبتی
9) ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت ها
10) پلمپ دفاتر تجاری
11) تحویل یک نسخه از مدارک ثبتی به متقاضی
12) تحویل یک نسخه از آگهی به واحد صادر کننده مجوز
چنانچه شما هم علاقه مند به ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
تیم تخصصی ثبت شرکت فکر برتر،با استفاده از وکلای مجرب و متعهد در امور حقوقی و ثبتی و با بیش از سه دهه سابقه ی فعالیت ، ارائه دهنده ی سریع ترین خدمات ثبتی با کم ترین هزینه می باشد.

 ویژگی های ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی :
- وجود بندر انزلی از سواحل دریای خزر به عنوان جزئی از آن
- نزدیکی به بنادر اروپا
- نزدیکی به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر
- نزدیکی به فرودگاه بین المللی
- تولید مرغوب ترین خاویار جهان
- مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز
- آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی
- تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
- نرخ های مناسب برای مصرف انرژی
- تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی
- امکان صادرات کالاها ی تولید شده کیش به سایر سرزمین اصلی
- معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه ماشین الات صنعتی واحدهای تولیدی
- شرایط و مقررات ساده کار و دسترسی نیروی کار ماهر

مدارک لازم برای ثبت شرکت در منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی
طبق ماده ی 7 ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ، در مناطق آزاد برای ثبت هر شرکت یا موسسه باید مدارک مشروحه ذیل ارائه گردد:
1.اظهارنامه ی ثبت
2.اساسنامه ی شرکت
3.صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین
4.صورتجلسه ی اولین جلسه ی هیات مدیره
5.گواهی بانکی از یکی از بانک های منطقه ی معینی بر تودیع حداقل 35% سرمایه ی نقدی
6.مجوز فعالیت در منطقه ی صادره  توسط سازمان منطقه ی آزاد ذی ربط
به موجب مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد بر خلاف سایر انواع شرکت های تجاری،تاسیس و ثبت شرکت ها و موسسات بیمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ  مجوز از شرکت  بیمه ی مرکزی ایران می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی در مناطق آزاد ایران
مدارک فوق مربوط به ثبت شرکت ایرانی است، ولی برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی طبق ماده ی 8 ضوابط ثبت شرکت ها اطلاعات و مدارک بیشتری باید ارائه شود،از جمله:
1-تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن
2-مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ی ثبت
3-معرفی نمایندگان شعبه برای دریافت ابلاغیه ها و اخطاریه ها
4-معرفی سایر شعب یا نمایندگی های شرکت در ایران
5-تعیین تابعیت شرکت
واحد ثبتی مکلف است پس از ثبت مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجارتی ظرف حداکثر ده روز از تاریخ تسلیم،یک نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور به مهر واحد به اظهارکننده تسلیم نماید و نسخه دیگر را به واحد ذی ربط در سازمان ارسال کند.
نکته:
به موجب جدید ترین بخشنامه در خصوص صدور کارت بازرگانی در منطقه آزاد انزلی ، یکی از مدیران شرکت می بایست حداقل یک تا سه سال اظهارنامه مالیاتی یا گواهی پرداخت مالیات با ارزش افزوده داشته باشد.حداقل مدرک تحصیلی برای صدور کارت بازرگانی دیپلم است.

انعکاس موارد ثبتی در روزنامه رسمی کشور
به منظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده،بسیاری از کشورها خلاصه مفاد موارد ثبت شده در مرجع و دفتر ثبت تجارتی را از طریق انتشار آگهی و یا سایر وسایل رایج و متداول منتشر می نمایند.در جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق قانون و آیین نامه ثبت دفتر تجارتی پیش بینی گردیده که خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجاری باید جهت اطلاع عموم آگهی و منتشر گردد.بر این اساس متقاضی ثبت فعالیت تجاری می بایست هزینه انتشار آگهی مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را به حساب مربوطه واریز و رسید آن را به ضمیمه اسناد مورد نیاز به اداره ثبت شرکت ها تسلیم نماید تا مراتب متعاقباَ پس از تحقق تشریفات اداری ثبت با رعایت نوبت در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.
لازم به ذکر است علاوه بر ثبت و آگهی عمومی فعالیت تجاری که در بدو امر صورت می گیرد تصمیمات مجمع عمومی در خصوص تغییرات سرمایه،انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن نیز باید در مرجع ثبت و روزنامه رسمی،ثبت و منتشر شود.

تغییرات حقوقی ثبت شرکت در مناطق آزاد

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/


طبق ماده ی 10 ضوابط ثبت شرکت ها در مناطق آزاد «اشخاص حقوقی مکلفند به منظور ثبت هر گونه تغییرات در اساسنامه و ترکیب هیات مدیره،بازرسان،صاحبان امضای مجاز،کاهش یا افزایش سرمایه و انحلال شرکت یا موسسه ظرف یک هفته مراتب را به صورت کتبی به واحد ثبتی منطقه اطلاع دهند.عدم اطلاع به موقع رافع مسئولیت مدیران اشخاص حقوقی مذکور نخواهد بود.»
در مورد شرکت های بیمه چون تاسیس آن ها با مجوز شرکت بیمه مرکزی ایران صورت می گیرد،در طول فعالیت شرکت بیمه مرکزی بر آن ها نظارت دارد.در مورد این شرکت ها برخی از تغییرات موکول به موافقت بیمه مرکزی ایران گردیده است.
طبق ماده ی 5«مقررات تاسیس و فعالیت بیمه در مناطق آزاد»این موارد عبارتند از:
1-تغییرات در اساسنامه
2-تغییرات در مدیران
3-تغییرات در سرمایه
4-تغییرات در سهام سهام داران
طبق ماده ی 9 مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد در صورت ورشکستگی یا عدم توانایی مالی شرکت بیمه،شرکت بیمه ی مرکزی می تواند پروانه ی فعالیت شرکت بیمه را لغو کند.همچنین بموجب ماده ی 10 از همان مقررات،چنانچه شرکت بیمه بر خلاف اساسنامه خود یا سایر مقررات حاکم بر شرکت های بیمه رفتار کند،شرکت بیمه ی مرکزی فعالیت شرکت مزبور را بطور موقت یا دائم ممنوع میکند.
همچنین طبق تبصره ی 1 ماده ی 4 آئین نامه ی اجرایی عملیاتی پولی و بانکی در مناطق آزاد بطور کلی هر گونه تغییرات در اساسنامه ی بانک ها و موسسات اعتباری باید به پیشنهاد سازمان منطقه ی آزاد به تایید شورای پول و اعتباری برسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۱:۱۹ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

میکروسکوپ الکترونی عبوری-روبشی (STEM)

انواع STEM، ویژگی های میکروسکوپ های TEM و SEM را با هم ترکیب می کنند و قیمت اون ازمایشگاهی بنابراین، امکان تصویربرداری با وضوح بالا و آنالیز عنصری را با اسکن یک پرتو الکترونی متمرکز در سراسر یک نمونه نازک فراهم می کنند.

در حقیقت، یک میکروسکوپ STEM اطلاعاتی در مورد ساختار داخلی و ترکیب شیمیایی یک نمونه ارائه می دهد.

شماتیک کلی میکروسکوپ های STEM
میکروسکوپ الکترونی روبشی محیطی (ESEM)
میکروسکوپ ESEM گونه ای از SEM است که می تواند تحت شرایط محیطی کنترل شده، مانند رطوبت بالا، فشار کم و حتی در یک محیط گازی عمل کند و امکان تصویربرداری از نمونه های هیدراته را بدون نیاز به آبگیری یا پوشش با مواد رسانا فراهم می کند.

ESEM ها از ترکیبی از خلأ بالا و یک محیط گازی استفاده می کنند تا امکان تصویربرداری از نمونه های بیولوژیکی، آلی و غیر رسانا را فراهم کنند.

آنها دارای محفظه ای هستند که می تواند نمونه های بزرگتر از SEM های سنتی را در خود جای دهد و مجهز به یک آشکارساز الکترون تخصصی است که می تواند حضور مولکول های گاز را کنترل کند.

این ویژگی به دستگاه این امکان را می دهد تا تصاویری با وضوح بالا از نمونه های داخل یک محفظه با شرایط محیطی کنترل شده ارائه دهد.

شماتیک کلی یک میکروسکوپ روبشی نوع محیطی
میکروسکوپ الکترونی بازتابی (REM)
میکروسکوپ های REM شبیه به انواع SEM هستند، با این تفاوت که در حالت بازتابی عمل می‌ کنند، جایی که پرتو الکترون‌ ها در یک زاویه خاص به سمت نمونه هدایت می‌ شوند.

این تکنیک در درجه اول برای تصویربرداری از توپوگرافی و ساختار سطحی مواد با وضوح بسیار بالا استفاده می شود.

در یک REM، پرتوی از الکترون ها بر روی سطح نمونه متمرکز می شود و با اتم های آن برهمکنش می کنند و سپس، به عقب بازتاب می شوند. الکترون‌های بازتاب‌شده توسط آشکارساز جمع‌آوری می‌ شوند و تصویری بر اساس شدت الکترون‌ های منعکس شده ایجاد می‌ شود.

وضوح یک REM معمولاً بین 0.1 تا 1 نانومتر است که امکان تجسم اتم‌ های منفرد موجود در یک سطح را فراهم می‌ کند.

این وضوح بالا، REM را به ابزاری ارزشمند برای مطالعه نانوساختار و خواص سطحی طیف گسترده ای از مواد، از جمله فلزات، نیمه هادی ها، سرامیک ها و نمونه های بیولوژیکی تبدیل می کند. همچنین می تواند برای تعیین جهت کریستالوگرافی یک سطح و تجزیه و تحلیل ترکیب یک ماده استفاده شود.

یکی از مزیت های REM در مقایسه با سایر تکنیک های تصویربرداری، توانایی آن در تصویربرداری از مواد غیر رسانا بدون نیاز به پوشش رسانا است و این امر باعث می شود REM به ویژه برای مطالعه مواد عایق مانند پلیمرها یا نمونه های بیولوژیکی مفید باشد.

با این حال، REM محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال، فقط می تواند اطلاعاتی در مورد سطح یک نمونه ارائه دهد و نمی تواند ساختار داخلی را تجسم کند.

علاوه بر این، تهیه یک نمونه برای تصویربرداری REM به دلیل نیاز به شرایط خلأ فوق العاده بالا می تواند چالش برانگیز و وقت گیر باشد.

عملکرد میکروسکوپ بازتابی
میکروسکوپ الکترونی Cryo
میکروسکوپ های Cryo یک نوع تخصصی از میکروسکوپ الکترونی است که امکان تصویربرداری از نمونه ها در دماهای برودتی را فراهم می کند و برای مطالعه بیومولکول ها و ساختارهای سلولی در حالت طبیعی آنها استفاده می شود.

بر خلاف میکروسکوپ‌ های الکترونی معمولی که نیاز به تثبیت، رنگ‌ آمیزی و خشک‌ کردن نمونه‌ ها دارند، مدل Cryo اجازه می‌ دهد نمونه‌ ها در حالت طبیعی و هیدراته آنالیز شوند.

این امر با انجماد سریع نمونه با استفاده از اتان مایع یا نیتروژن و با حفظ ساختار و به حداقل رساندن آسیب های وارده به نمونه حاصل می شود.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

 

پرتوی از الکترون ها از نمونه یخ زده عبور داده می شود و تصاویر حاصل بر روی یک آشکارساز ثبت می گردد. سپس تصاویر ترکیب و پردازش می شوند تا مدل سه بعدی مولکول مورد مطالعه بازسازی شود.

این تکنیک انقلابی در حوزه زیست شناسی ساختاری ایجاد کرده است، زیرا می تواند بینش دقیقی در مورد ساختار و عملکرد پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک و سایر ماکرومولکول ها ارائه دهد.

این تکنیک مزایای متعددی نسبت به سایر تکنیک‌ های زیست‌ شناسی ساختاری دارد و می‌ توان از آن برای مطالعه ماکرومولکول‌ های بزرگ و پیچیده‌ ای که به سختی متبلور می‌ شوند، استفاده کرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۰:۳۳ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شرکت تعاونی کشاورزی

ماده یک قانون شرکت های تعاونی ، شرکت تعاونی را به شرح ذیل تعریف می کند :
" شرکت تعاونی شرکتی است که برای مدت نامحدود به منظور رفع احتیاجات مشترک شرکاء و بهبود وضع مادی و اجتماعی آنان برای یک یا چند منظور تشکیل می شود ؛ثبت شرکت از جمله انجام خدمات عمومی و هرگونه فعالیت مربوط به تولید کشاورزی و صنعتی، تهیه و طبقه بندی و نگاهداری و تبدیل و فروش محصولات مزبور ، تهیه و توزیع هر نوع کالا و لوازم مورد نیاز زندگی و حرفه ای آنان، تحصیل وام و اعتبار برای شرکاء ، اقدام به عملیات ساختمانی و ایجاد مسکن، بیمه محصولات و حیوانات ، قبول نمایندگی موسسات و کارخانجات وابسته به فعالیت های مذکور در فوق، خرید سهم الشرکه های مشابه و امثال منظورهای مذکور "
به طوری که ملاحظه می شود تعریف بالا خیلی وسیع است و انواع شرکت های تعاونی را شامل می شود .  شرکت های تعاونی اصولاَ بر سه نوع می باشند :
1. شرکت تعاونی تولید
2. شرکت تعاونی مصرف
3. شرکت تعاونی اعتبار
طبق قانون بخش تعاونی ، تعاونی های تولید شامل تعاونی هایی است که در امور مربوط به کشاورزی، دامداری ، دامپروری ، پرورش و صید ماهی ، شیلات ، صنعت ، معدن ، عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر اینها فعالیت می کنند. لذا شرکت تعاونی کشاورزی در ردیف شرکت های تولیدی قرار دارد . شایان ذکر است ، موضوع شرکت های تعاونی محدود نیست و هرگونه عملیاتی را که در اساسنامه آن پیش بینی شده باشد، می تواند انجام دهد. بنابراین، یک شرکت تعاونی ممکن است در عین حال شرکت تعاونی تولید و مصرف و اعتبار باشد.

تاسیس و اداره شرکت های تعاونی
شرکت های تعاونی در ایران از لحاظ تاسیس و تشکیلات و اداره جز در مورد اصول ذیل که در قانون شرکت های تعاونی تصویب شده است، تابع اصول شرکت های سهامی می باشند.
1. تبصره ماده 1 قانون شرکت های تعاونی حداقل شرکاء را هفت نفر تعیین نموده ولی عملاَ تعداد شرکای شرکت های تعاونی خیلی بیشتر است. ذکر حداقل برای آن است که اشخاص معدودی نتوانند برای استفاده از مزایای شرکت های تعاونی، شرکت تجاری خود را به صورت شرکت تعاونی مصرف نماید.
2. شرکاء شرکت تعاونی صرف نظر از تعداد سهامی که در اختیار دارند، دارای حقوق و وظایف مساوی می باشند. ( اصل هر عضو یک رای یا اصل اداره دموکراتیک )
3. شرکت های تعاونی موظف هستند هر سال قسمتی از سود ویژه خود را به حداکثر 5% به عنوان اندوخته احتیاطی و حداقل 5% به عنوان ذخیره قانونی و 4% حق تعاون و آموزش را کنار بگذارند. البته ذخیره قانونی تا میزان یک چهارم معدل سرمایه سه سال اخیر الزامی است و تعاونی ها می توانند تا حداکثر یک دوم ذخیره قانونی را برای افزایش سرمایه خود به کار گیرند.
پیش از تشکیل شرکت تعاونی می بایست از اداره جهاد کشاورزی مجوز دریافت نمود. پس از دریافت موافقت نامه تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی، هیئت موسس باید از کسانی که شرایط عضو شدن را دارند، دعوت به عمل آورند تا مدارک لازم را برای عضو شدن به این هیئت ارائه دهند.

شرایط عضویت در شرکت تعاونی کشاورزی
بنا بر اصل آزادی عضویت ، اصولاَ هر کس می تواند در شرکت تعاونی عضو شود ؛ ولی چون اجرای بی قید و شرط این اصل عملاَ ممکن نیست و موانعی برای اجرای کامل آن وجود دارد ، قانون برای عضویت در شرکت تعاونی شرایطی مقرر می دارد و پذیرش افراد به عضویت را به داشتن آن ها مشروط می کند.
به موجب قانون بخش تعاونی ، فقط اشخاص حقیقی ، یعنی افراد انسانی و اشخاص حقوقی غیر دولتی می توانند در شرکت های تعاونی عضو شوند و اشخاص حقوقی دولتی به عضویت این شرکت ها پذیرفته نمی شوند ؛ ثانیاَ شرایط عضویت در شرکت تعاونی عبارت است از :
- داشتن تابعیت ایران ؛
- عدم ممنوعیت قانونی و عدم حجر ؛
- خرید حداقل سهام مقرر در اساسنامه ؛
-  درخواست کتبی عضویت در شرکت تعاونی ؛
-  تعهد رعایت مقررات اساسنامه تعاونی ؛
- عدم رعایت مقررات اساسنامه تعاونی ؛
- عدم عضویت در تعاونی مشابه .
شرایط فوق ، شرایط عمومی محسوب می شود ، زیرا قانون دارا بودن آن ها را برای عضویت در همه شرکت های تعاونی لازم مقرر داشته است.
علاوه بر شرایط فوق ، ممکن است اساسنامه شرکت تعاونی شرایط دیگری از قبیل ساکن بودن در روستا یا کارگر و دانشجو بودن را به عنوان شرایط اختصاصی ، برای عضویت پیش بینی کند. ایضاَ کافی بودن امکانات و ظرفیت شرکت نیز برای قبول عضو جدید باید در نظر گرفته شود.
بنابر آنچه که بیان شد ، شرایط عضویت در شرکت های تعاونی را می توان به شرح ذیل خلاصه کرد :
1. شرایط عمومی که قانون بخش تعاونی آن ها را مقرر می دارد ؛
2. شرایط اختصاصی که در اساسنامه هر شرکت تعاونی برای عضویت در آن پیش بینی می شود ؛
3. کفایت امکانات و ظرفیت شرکت تعاونی

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی :
- صورتجلسه اولین هیات مدیره مبنی بر انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی هیات مدیره
- کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت اعضا
- کپی مدرک تحصیلی
- اساسنامه ( 2 نسخه )
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه
- 3 قطعه عکس
- گواهی عدم سوء پیشینه
- اخذ مجوز از اداره جهاد کشاورزی
- دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی
- پرداخت کلیه سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون شرکت

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/


- تعیین صاحبان امضاء مجاز، لیست اسامی و مشخصات آن ها
- صورتجلسه اولین هیات مدیره مبنی بر انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی هیات مدیره
- صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
- لیست اسامی . مشخصات و نشانی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
- لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی
- قبولی کتبی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
هیئت مدیره شرکت تعاونی می بایست مدارک لازم را جهت ثبت شرکت تهیه و آن ها را به وزارت تعاون ارائه نماید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۵:۵۱ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ارکان شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص دارای ارکان سه گانه است که عبارتند از :
الف) رکن تصمیم گیرنده ( مجمع عمومی )
ب) رکن اداره کننده ( هیات مدیره )
ج) رکن کنترل کننده ( بازرس یا بازرسان )
در ذیل به توضیح راجع به هر یک از این موارد می پردازیم.
رکن تصمیم گیرنده ( مجمع عمومی )
در شرکت سهامی خاص همانند شرکت سهامی عام می توان چند مجمع عمومی را تصور نمود که عبارتند از :

مجمع عمومی موسس
مجمع عمومی موسس در شرکت سهامی خاص مجمعی است که با حضور موسسین برای تصویب اساسنامه و انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت قبل از به ثبت رساندن شرکت تشکیل می شود تا مقدمات ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها مهیا گردد.
این مجمع در شرکت سهامی خاص با حضور علاقه مندان به تشکیل شرکت سهامی خاص تشکیل می گردد و تصمیمات اتخاذ شده باید به تصویب کلیه اعضاء موسس برسد. البته برگزاری مجمع عمومی موسس برای تشکیل شرکت سهامی خاص جنبه الزامی ندارد و موسسین در برگزاری مجمع عمومی موسس یا عدم برگزاری آن اختیار کامل دارند. در صورت عدم برگزاری مجمع عمومی موسس به شرط این که تصمیمات اولیه برای تشکیل شرکت به تصویب همه موسسین برسد، ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها منعی ندارد. تقاضای تشکیل به نحو مذکور وجاهت قانونی دارد.

مجمع عمومی عادی
مجمع عمومی عادی مجمعی است که به صورت سالیانه به ارائه گزارش عملکرد مالی و غیرمالی مدیران از جمله ترازنامه با حضور سهامداران شرکت تشکیل می گردد. به طور کلی وظیفه مجمع عمومی عادی تصمیم گیری در امور جاریه شرکت و به عبارت دقیق تر هر آنچه از وظایف مجمع عمومی موسس و مجمع عمومی فوق العاده نیست از وظایف مجمع عمومی عادی به شمار می رود.

مجمع عمومی فوق العاده
مجمعی است از سهامداران شرکت سهامی خاص که در مواقع ضروری و برای تصمیم گیری در امور فوق العاده مانند تغییر اساسنامه ، اقامتگاه یا تابعیت شرکت یا سرمایه شرکت یا انحلال شرکت قبل از موعد تشکیل می شود. برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به مانند مجمع عمومی موسس که در زمان تشکیل و یا مجمع عمومی عادی که سالیانه برگزار می شود زمان خاصی در قانون تعیین نشده است و زمان برگزاری آن منوط به ضرورت آن است یعنی هر وقتی که مدیران شرکت به تصمیم خود یا گزارش بازرس یا تقاضای اعضاء تصمیمات مهمی چون تغییرات در اساسنامه یا تغییر در اقامتگاه یا تابعیت شرکت را ضروری ببیند یا افزایش یا کاهش سرمایه شرکت را مصلحت بدانند و یا موارد انحلال شرکت ایجاد گردد مبادرت به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده می نمایند.

رکن اداره کننده ( هیات مدیره )
شرکت سهامی خاص به وسیله هیات مدیره که از بین صاحبان سهام انتخاب شده و کلاَ یا بعضاَ قابل عزل می باشند اداره خواهد شد که این اشخاص باید واجد شرایط سلبی و ایجابی مقرر در قانون تجارت باشند که پس از انتخاب به عنوان هیات مدیره در اولین جلسه خود از بین اعضاء هیات مدیره یک رئیس و یک نایب رئیس که باید شخص حقیقی باشد برای هیات مدیره انتخاب نماید همچنین هیات مدیره باید اقلاَ یک نفر شخص حقیقی را به مدیریت عاملی شرکت برگزیند و حدود اختیاراتی که توسط هیات مدیره به اوم تفویض شده است نماینده شرکت محسوب و از طرف شرکت مجاز به اقدام است و چنانچه خارج از اختیارات داده شده که حق امضاء دارد اقدام کند شخصاَ مسئول جبران خسارت می باشد.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/

 

رکن کنترل کننده ( بازرس یا بازرسان )
بازرس وظیفه کنترل اقدامات مالی و غیرمالی مدیران و نحوه اداره شرکت را به عهده دارد در ماده 145 لایحه قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 انتخاب اولین بازرس یا بازرسان شرکت سهامی عام را از نحوه انتخاب بازرس یا بازرسان در شرکت سهامی خاص مجزا نموده است یعنی در شرکت سهامی عام اولین بازرس یا بازرسان در مجمع عمومی موسس توسط مجمع عمومی موسس انتخاب می شوند و در صورتی که مجمع عمومی موسس تشکیل نشود اولین بازرس یا بازرسان در صورتجلسه ای قید و به امضاء سهامداران می رسد اما در خصوض بازرس یا بازرسان که در دوره حیات شرکت یعنی بعد از پایان دوره اولین بازرس یا بازرسان انتخاب می شوند. ماده 147 لایحه یاد شده وضعیت را تعیین تکلیف نموده است و تصریح می دارد مجمع عمومی باید یک یا چند بازرس علی البدل نیز انتخاب کند تا در صورت معذوریت یا فوت یا استعفا یا سلب شرایط یا عدم قبول سمت توسط بازرس یا بازرسان اصلی جهت انجام وظایف بازرسی دعوت شوند که با این وصف قانونگذار در انتخاب بازرس یا بازرسان بعدی در دوره حیات شرکت بین شرکت سهامی عام و خاص تفاوتی قائل نشده است و انتخاب ایشان با مجمع عمومی عادی است و کلیه مقررات مربوط به بازرس یا بازرسان در شرکت سهامی خاص به مانند شرکت سهامی عام است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۱۶ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

تبدیل نوع شرکت از ( با مسئولیت محدود به سهامی خاص )

وجوه افتراق و اشتراک شرکت های سهامی خاص و با ثبت شرکت مسئولیت محدود
الف ) وجوه اشتراک

حداقل سرمایه برای ثبت هر دو شرکت یک میلیون ریال است.
افزایش سرمایه در هر دو شرکت اختیاری است.
ب) وجوه افتراق
در شرکت با مسئولیت محدود :
-  تعداد شرکا حداقل 2 نفر است.
-  انتخاب بازرس اصلی و علی البدل اختیاری است.
-  مدت مدیریت نامحدود یا بر عهده شرکاء است.
-  انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی ها اختیاری است.
-  شرایط احراز حد نصاب مجامع عمومی مشکل تر است.
-  سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات هستند.
-  مدیران به صورت موظف یا غیرموظف که از بین شرکاء یا از خارج انتخاب می شوند.
-  حق رای محدود به نسبت سرمایه خواهد بود.
-  تقسیم سود به نسبت سرمایه شرکاء خواهد بود.
-  تقویم سهم الشرکه غیرنقدی توسط شرکاء صورت می پذیرد.
در شرکت سهامی خاص :
-  تعداد سهامداران حداقل 3 نفر
-  انتخاب بازرس اصلی و علی البدل اجباری است.
-  مدت مدیریت حداکثر دو سال است.
-  انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در شرکت سهامی اجباری است.
-  شرایط احراز حد نصاب مجامع عمومی در شرکت سهامی آسان تر است.
-  سرمایه به سهام تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.
-  مدیران الزاماَ بایستی سهامدار بوده یا مقدار سهام مقرر در اساسنامه را تهیه به صندوق شرکت بسپارند.
-  حق رای به تعداد سهام خواهد بود.
-  تقسیم سود به نسبت تعداد سهام تقسیم خواهد بود.
-  تقویم آورده غیرنقدی با کارشناس رسمی دادگستری است.

مدارک مورد نیاز در شرکت سهامی خاص
1. دو برگ اظهارنامه
2. دو جلد اساسنامه
3. گواهی بانک دایر بر پرداخت 35% سرمایه تعهدی
4. فتوکپی شناسنامه سهامداران و بازرسان
5. صورتجلسات مجمع عمومی موسس و هیات مدیره

مدارک انحلال شرکت با مسئولیت محدود
1. اصل صورتجلسه انحلال شرکت
2. آخرین روزنامه رسمی شرکت

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


3. فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه در صورتی که خارج  از شرکاء انتخاب شده باشد.
4. ارائه مستند دایر بر ارسال دعوتنامه چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با حد نصاب اکثریت تشکیل شده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۵:۵۸ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

مهم ترین تفاوت های شرکت های سرمایه و اشخاص چیست ؟

شرکت های تجاری را می توان به لحاظ نقش یکی از دو نهاد سرمایه یا شخصیت و اعتبار شخصی شرکا در شرکت تجاری و نیز با توجه به مبنای مسئولیت مدیران و شرکا با این مفهوم که بر اساس میزان آورده یا به صورت نامحدود یا نسبی باشد به دو دسته شرکت های سرمایه و شرکت های اشخاص  تقسیم کرد.

طبقه بندی شرکت های تجاری
الف ) شرکت های سرمایه ای
در شرکت های سرمایه ، فقط سرمایه مورد توجه قرار می گیرد ، ثبت شرکت نه شخص سرمایه گذار، لذا شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذارده اند مسئول تعهدات شرکت خواهند بود.
شرکت های سهامی خاص و سهامی عام و شرکت های مختلط سهامی جزو شرکت های سرمایه ای محسوب می شوند.
ب) شرکت های اشخاص
شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت اسیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند.
شرکت تضامنی و نسبی و همچنین شرکت های مختلط غیر سهامی را می توان جزو شرکت های اشخاص دانست.

مهم ترین تفاوت های شرکت های سرمایه و اشخاص را به شرح ذیل می توان نام برد :
الف) در شرکت های سرمایه مسئولیت سهامداران محدود به مبلغ اسمی و آورده آن ها است و در صورت ورشکستگی شرکت به علت ناتوانی از تادیه بدهی خود، بستانکاران یا مدیر تصفیه نمی توانند به سهامداران و یا شرکا مراجعه و یا علیه اموال شخصی آنان اقدامی به عمل آورند. معذلک در صورتی که برخی سهامداران هنوز بخشی از سرمایه تعهد شده را به شرکت نپرداخته باشند، بستانکاران تنها تا میزان پرداخت نشده حق رجوع به چنین سهامدارانی را دارند. در حالی که در شرکت های شخص وضع به گونه دیگری است. در شرکت های تضامنی مسئولیت هر یک از شرکا در صورت ناتوانی شرکت در پرداخت دیون، نامحدود بوده و تناسبی میان میزان سرمایه شریک و دیون شرکت وجود ندارد. لذا شریکی ممکن است یکصد هزار ریال از ده میلیون سرمایه شرکت ( یعنی یک درصد کل سرمایه ) را دارا باشد لکن ناگزیر به پرداخت کل دیون شرکت که مثلاَ یکصد میلیون ریال و هزار برابر سهم الشرکه وی در شرکت است، گردد.
در شرکت نسبی نیز شریک شرکت بدهکار در فرض بالا، مکلف به پرداخت یک میلیون ریال است. چرا که وی یک درصد کل سرمایه شرکت را مالک است و بایستی به نسبت، یک درصد بدهی یعنی ده برابر سهم الشرکه اش در شرکت را نیز پرداخت نماید.
ب) در شرکت های سرمایه آنچه اصالت دارد و در رابطه میان اشخاص ثالث با شرکت مورد توجه قرار می گیرد، سرمایه و میزان آن است و اعتبار شرکا و شخصیت آنان چندانی اهمیتی ندارد. در حالی که در شرکت های اشخاص، شخصیت شرکا در درجه اول اهمیت است و اعتبار شخصی آنان بیش از میزان سرمایه شرکت در جلب اشخاص ثالث نقش بازی می کند.
ج) نقل و انتقال سرمایه در شرکت های سرمایه به آسانی صورت می پذیرد و تابع تشریفات سخت و پیچیده نیست. در صورتی که در شرکت های اشخاص برای این امر محدودیت های سختگیرانه ای پیش بینی شده است. برای مثال در شرکت سهامی واگذاری سهام با ثبت و درج مراتب انتقال در دفتر ثبت شرکت انجام می گیرد. اگر شرکت از نوع سهامی عام باشد و در بازار بورس پذیرفته شده باشد، انتقال سهام عموماَ در این بازار صورت می گیرد، هر چند که در این حالت نیز سهامداران مجاز به فروش سهم خود در خارج از بازار بورس هستند. البته در نوع دوم از شرکت های سرمایه، یعنی شرکت بامسئولیت محدود ، برای نقل و انتقال سهام باید موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عددی را هم دارند به دست آید. به علاوه در این نوع شرکت، انتقال سهم الشرکه باید با تنظیم سند رسمی باشد.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/


در مقایسه با شرکت های سرمایه، در شرکت های اشخاص انتقال سهم الشرکه جز با موافقت تمامی شرکا امکان پذیر نیست.
د) در شرکت های سرمایه، به ویژه سهامی عام، سهامداران از چند و چون اداره شرکت بی اطلاع هستند و دخالت چندانی در این امور ندارند. در حالی که در شرکت های اشخاص این نقش پررنگ و محسوس است. این امر نه تنها به دلیل خطر تحمیل دیون مازاد بر دارایی شرکت بر شرکا است بلکه به علت آن است که در این دسته از شرکت ها، شرکا عمدتاَ اعضای یک خانواده و دارای رابطه نزدیک با یکدیگر بوده و در نتیجه از فعل و انفعالات و عملیات اداری شرکت آگاهی دارند.
لازم به ذکر است که علاوه بر شرکت های مذکور در ماده 29 قانون تجارت، نوع دیگری که به نام شرکت عملی شناخته شده در ماده 220 قانون تجارت به رسمیت شناخته شده است. به موجب این ماده، چنانچه شرکتی در یکی از اشکال مذکور در ماده 20 مرقوم تشکیل نگردد و مطابق مقررات مربوط به آن ها فعالیت ننماید از جهت مسئولیت تابع مقررات شرکت های تضامنی خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۰۳ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

معیار های انتخاب بین هود های لامینار و شیمی برای آزمایشگاه ها با توجه به کاربرد

دانستن اینکه شما به چه نوع محافظتی نیاز دارید ، اولین قدم در انتخاب هود آزمایشگاهی مناسب است. هود لامینار از محیط، پرسنل و نمونه ها محافظت می کند. در حالی که هودهای شیمی فقط محافظت از پرسنل را فراهم می کنند.

هودهای شیمیایی در آزمایشگاه هایی مورد استفاده قرار می­ گیرند که با مواد شیمیایی سروکار دارند، این هودهای شیمی مانع از پخش شدن بخارات و گازهای سمی حین کار با مواد شیمیایی در محیط آزمایشگاه می­ شوند و به نوعی حافظ سلامت افرادی هستند که در آزمایشگاه فعالیت می کنند.

هودهای میکروبی (هودهای لامینار) در آزمایشگاه ­هایی مورد استفاده قرار می­ گیرند که نمونه مورد مطالعه آن­ ها میکروارگانیسم­  است و احتمال پخش شدن آیروسل (ذرات آلوده معلق در هوا) حین کار با این مواد به شدت زیاد است. پس به منظور جلوگیری از آلوده شدن افراد و محیط آزمایشگاه به وسیله آیروسل­ ها ازهودهای لامینار استفاده می­ شود. انواع کلاس های هودلامینار در درجه حفاظت متفاوت هستند.

در نهایت اگر درجه حساسیت کار شما بالاست و محیط کاری شما بسیار حساس و تاثیر پذیر از آلودگی های اطراف باشد و یا کاربر آزمایشگاه شما تحت خطر ویروسی و میکروبی و عفونی باشد، باید از هود لامینار استفاده کنید. اگر تنها می خواهید بخارات اسیدی و موارد آلوده و خطرناک را از محیط خارج کنید، کافیست تنها از هود شیمیایی استفاده کنید. در واقع هود های میکروبی با استفاده از انواع فیلترهای هودلامینارشامل فیلتر های هپا و اولپا، ذرات معلق در هوا جذب، فیلتر و هوای تمیز را به چرخه باز می گردانند. هود های شیمی تنها هوا آلوده را خارج می کنند.

اجزای اصلی سازنده هود شیمی
در قسمت بالایی هودهای شیمیایی بخشی به نام مجرای خروج بخارات به همراه فن مخصوص هود های شیمی وجود دارد.
در قسمت جلویی هود در های شفاف محافظ نصب شده اند. این در ها نه تنها جلو نشت بخارات را به خارج از هود می گیرند، بلکه در برابر انفجار و حرارت نیز مقاوم هستند. این محافظ­ ها از جنس پلکسی گلاس هستند. این مواد که از جنس پلیمرهای کربنی هستند، نسبت به شیشه مقاومت بسیار بالاتری دارند اما از نظر شفافیت همانند شیشه هستند. همچنین به دلیل خواص مکانیکی که دارند عایق حرارت، صدا و تا حدی پرتوهای نور UV هستند. باتوجه به این که در صورت شکستگی و آسیب، لبه­ های تیز و برنده ایجاد نمی­ شود، برای استفاده در هودها بسیار مناسب اند. این در ها با ریل باز و بسته می شوند.
لامپ روشنایی داخل محفظه اصلی نصب است.
بدنه اصلی هود از جنس فولاد ضد زنگ و خوردگی است
شیر های آب، گاز و سینک مخصوص هود روی دستگاه نصب می شوند.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/

 

سنگ های مقاوم در برابراسیدها و موادخورنده کف هودهای شیمی نصب می شوند.
کنترلی روی دستگاه قرار دارد که تنظیمات لازم (روشن خاموش کردن دستگاه، بالا پایین کردن درب محافظ شیشه­ ای و…) دستگاه توسط آن انجام می ­شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۵:۲۵ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

مال اکلوژن دندان

مال اکلوژن چیست؟

آکلوژن اصطلاحی است که به معنای بایت یا همان قرارگیری دندان‌های بالا و پایین روی هم اشاره دارد.کامپوزیت در رشت به طور معمول، دندان‌های فک بالا طوری قرار گرفته‌اند که یک فاصله افقی نرمالی با دندان‌های فک پایین دارند.
همچنین، فاصله عمودی آنها طوری است که قسمتی از دندان‌های فک پایین را می‌پوشانند. زمانی که اصطلاح مال آکلوژن مطرح می‌شود، منظور این است که مشکلی در آکلوژن بیمار به وجود آمده است. این بدان معناست که دندان‌های بالا و پایین بیمار به درستی در یک راستا قرار نگرفته‌اند.
مال آکلوژن بسته به وضعیت قرارگیری دندان‌ها، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در اکثر بیماران، این مشکل با درجه خفیف بروز پیدا می‌کند.

علل وقوع مال اکلوژن

معمولا بروز مال اکلوژن به دلیل عوامل ژنتیکی ایجاد می‌شود، اما بروز آن می‌تواند دارای دلایل محیطی نیز باشد.. به طور کلی دلایل بروز مال اکلوژن عبارت‌اند از:

دلایل ارثی همانطور که گفته شد، مال آکلوژن اغلب به صورت ارثی بروز پیدا می‌کند. اندازه و شکل فک می‌تواند در بروز این مشکل تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین، برخی از نقایص مادرزادی در ایجاد چنین مشکلی نقش دارند. به عنوان مثال، یکی از عواملی که می‌تواند احتمال ایجاد مال آکلوژن را افزایش دهد، شکاف کام و لب است.
مکیدن انگشت دست این عادت رفتاری نادرست می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن رویش دندان‌های دائمی، سبب بروز مشکلاتی در سلامت دهان و دندان شود.
استفاده طولانی مدت از شیشه شیر یکی دیگر از مواردی که می‌تواند سبب بروز مال اکلوژن شود، استفاده طولانی مدت از شیشه شیر است.
برخی از عادات دوران کودکی برخی از عادات ممکن است تا سنین بالاتر نیز باقی بمانند. به عنوان مثال، برخی از کودکان عادت دارند زبان خود را به دندان‌ها و کام فشار دهند. این عادت به مرور زمان سبب بروز مشکلاتی می‌شود.
از دست دادن زود هنگام دندان‌های شیری افتادن زودهنگام دندان‌های شیری ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، در اثر پوسیدگی یا ضربه‌ای که به دندان وارد می‌شود، احتمال افتادن زودهنگام آن وجود دارد.
در این صورت جای خالی دندان، باعث حرکت دندان‌های مجاور شده و بی نظمی و ناهماهنگی‌هایی در وضعیت دندان‌ها ایجاد می‌شوند. این اتفاق می‌تواند عوارض بسیاری را برای کودک در سنین بالاتر ایجاد نماید. در این شرایط معمولا دندانپزشک متخصص از فضا نگهدار برای حفظ سلامت دهان و دندان کودک استفاده می‌کند.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به طور کلی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت آن وارد کرده و سبب بروز انواع مال اکلوژن شود.
تروما به فک و صورت گاهی اوقات یک حادثه مانند تصادف و یا ضربه در بازی و یا مسابقات ورزشی می‌توانند باعث تغییراتی در موقعیت دندان‌ها و یا فک شوند. همچنین، گاهی استخوان فک در اثر این حوادث دچار شکستگی می‌شود. در صورتی که ترمیم و جوش خوردن آن به درستی صورت نگیرد، احتمال بروز مال آکلوژن بالاتر می‌رود.
بروز برخی از تومورهای دهانی گاهی اوقات برخی از تومور‌های دهانی با آسیب به بافت‌های دهان و دندان علاوه بر ایجاد انواع مال اکلوژن‌، سبب بروز آسیب‌های جدی‌تری می‌شوند.
وجود دندان اضافه در دهان گاهی به دلایل مختلف، ممکن است یک دندان اضافه در دهان رویش پیدا کند. این اتفاق مطمئنا نظم طبیعی دندان‌ها را بهم زده و سبب بروز مال آکلوژن می‌شود.
وجود دندان نهفته در صورتی که یک دندان به صورت نهفته باقی مانده باشد، ممکن است شرایط خوبی برای دندان‌ها به وجود نیاورد. به عنوان مثال، دندان عقل می‌تواند به دندان کناری فشار وارد کرده و سبب آسیب و حتی تغییر موقعیت آن شود.
وجود دندان با شکل غیر طبیعی گاهی اوقات، دندان‌هایی در دهان رویش پیدا می‌کنند که شکل طبیعی خود را ندارند. این موضوع سبب می‌شود دندان‌های مقابل نتوانند به درستی روی آنها قرار بگیرند و آکلوژن بیمار دچار مشکل شود.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


ترمیم نامناسب برخی از مواقع نیز، دندانپزشک سبب بروز چنین مشکلی می‌شود. به عنوان مثال، ترمیم‌های دندانپزشکی باید طوری انجام شوند که شکل طبیعی دندان را داشته باشند. در غیر این صورت، دندان مقابل نمی‌تواند مثل سابق در شیار دندان دیگر قرار بگیرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۵:۰۵ توسط:nik موضوع: نظرات (0)