nasr nasr .

nasr

چه زماني روش جراحي براي كشيدن دندان مناسب است؟

اگر مشكلات زير وجود داشته باشند، جراحي روش مناسب‌تري خواهد بود:

دندان نهفته و دنداني كه به صورت كامل از لثه بيرون نزده است. كامپوزيت در رشت در اين شرايط به دليل عدم دسترسي مناسب به دندان، دندانپزشك مجبور است بافت لثه را كنار بزند.
دنداني كه از فاصله خيلي نزديك به خط لثه دچار شكستگي شده است.
دنداني كه به دليل بزرگ بودن، نمي‌توان آن را به يكباره كشيد و بايد آن را خرد كرد. چنين دنداني هم با توجه به نداشتن تاج كلينيكي، بايد براي كشيدن آن بافت لثه كنار زده شود.
بهترين روش براي كشيدن دندان شيري

در صورتي كه دندان شيري كودك دچار ضربه و آسيب ديدگي، پوسيدگي و عفونت شده باشد، ممكن است دندانپزشك كشيدن آن را توصيه كند. لازم به ذكر است كه افتادن دندان‌هاي شيري كودكان در زمان مشخصي اتفاق مي‌افتد. حال اگر از اين زمان گذشته باشد نيز ممكن است نياز به مراجعه به مطب دندانپزشكي براي كشيدن آن باشد.
معمولاً اين درمان با روش ساده انجام مي‌شود و دندانپزشك مي‌تواند پس از بي‌حسي موضعي به راحتي دندان را از حفره خود خارج نمايد. سعي دندانپزشك بر اين است كه بدون انجام جراحي اين كار انجام شود؛ چرا كه جراحي عوارضي دارد كه ممكن است كودك را آزار دهد.

آيا كشيدن دندان عقل همواره با روش جراحي امكان پذير است؟
همواره براي كشيدن دندان عقل روش جراحي انتخاب نمي‌شود و اين امر بستگي به شرايط دندان دارد. شرايطي كه دندان عقل به طور كامل و صاف از لثه خارج شده باشد، با در نظر گرفتن ديگر شرايط دهان ممكن است دندانپزشك با روش ساده براي كشيدن آن اقدام كند.
براي كسب اطلاعات بيشتر درباره روش مناسب براي كشيدن دندانتان مي‌توانيد از يك جلسه مشاوره رايگان با دكتر فاطمه لبافي بهره‌مند شويد.

پاسخ به برخي سؤالات متداول
كشيدن دندان به روش ساده گران‌تر است يا روش جراحي؟
به طبع زماني كه درمان پيچيده‌تر مي‌شود، هزينه آن نيز افزايش خواهد يافت. به همين دليل هزينه كشيدن دندان با روش جراحي بيشتر از روش ساده است.
فرايند كشيدن دندان چقدر زمان مي‌برد؟
به طور كلي كشيدن دندان يكي از درمان‌هاي ساده دندانپزشكي است كه در مدت زمان كوتاهي انجام مي‌شود. اين مدت زمان معمولاً ۱۰ دقيقه زمان مي‌برد كه البته با توجه به نوع دندان، وضعيت آن، نوع روش درمان و ساير موارد ديگر مي‌تواند افزايش پيدا كند. لازم به ذكر است كه روش جراحي معمولاً ۲۰ دقيقه زمان خواهد برد.
آيا كشيدن دندان به روش جراحي درد زيادي دارد؟
در حين انجام اين فرايند درماني از بي‌حسي موضعي استفاده مي‌شود و در واقع هيچ‌گونه دردي احساس نخواهيد كرد. تنها با توجه به نوع و موقعيت دندان ممكن است تا حدودي فشار دست دندانپزشك را احساس نماييد.
روش مناسب براي كشيدن دندان عقل نهفته كدام است؟
دندانپزشك از روش جراحي براي اين درمان استفاده مي‌كند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


آيا دنداني كه بخش زيادي از تاج آن شكسته شده است، با جراحي كشيده مي‌شود؟
بله، با توجه به اين كه دندانپزشك نمي‌تواند بدون كنار زدن بافت لثه، اين دندان را استخوان و بافت PDL جدا كند، بايد از روش جراحي كمك گرفته شود.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۶:۴۸ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت فناوري اطلاعات IT

ثبت شركت فن آوري اطلاعات (IT) يا به تعبير كامل تر فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) كه مخفف عبارت انگليسي Information Communication Technology است اخذ كارت بازرگاني  براي فعاليت در حوزه هاي كامپيوتري مانند ذخيره، بازيابي، انتقال و پردازش اطلاعات استفاده مي شود.

 مفهوم فن آوري اطلاعات چهار عنصر ذيل را به همراه دارد:

ذخيره اطلاعات
بازيابي اطلاعات
پردازش اطلاعات
انتقال اطلاعات
كليه عوامل و خدماتي كه در انتقال اطلاعات در شبكه محلي و جهاني؛بازيابي اطلاعات و ذخيره اطلاعات كمك مي كنند جزء زير ساختار فناوري محسوب مي شوند. اين فناوري باعث توسعه و نوآوري، تقويت ارتباطات انساني و تغيير زير ساخت هاي آموزش و پرورش در سطح جهان شده است.

هدف از تشكيل شركت فناوري اطلاعات،سازماندهي، نظارت، مديريت، ايجاد، توسعه، نگهداري و بهره برداري شبكه ارتباطات زير ساخت كشور و ارائه خدمات ارزش افزوده مي باشد.اين امر با استفاده از فناوري هاي جديد ارتباطي در قالب برنامه هاي مصوب، طرح ها و همچنين كارگزاري شركت مخابرات ايران در زمينه ي نظارت و تدوين استانداردها با تصويب مجمع عمومي و تصويب طرح هاي جامع مخابراتي شركت انجام مي پذيرد.

در حال حاضر با توجه به دستاوردهاي قابل توجهي كه در حوزه ي ICT به دست آمده است، شركت هاي بسياري در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند كه تراكنش مالي برخي از اين شركت ها بسيار بالا است.
بنا به شماره مكاتبات و مستندات قانوني 26/3/89 100/3/202 تاسيس شركت با فعاليت "شبكه هاي مخابراتي" پستي و فناوري اطلاعاتي نياز به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (شركت مخابرات) دارد.
متقاضيان محترم ثبت شركت ها كه در شرح فعاليت هاي آن ها فعاليت در حوزه ي فناوري اطلاعات وجود دارد مي بايست مدارك ذيل را به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت بررسي تقاضاي آن ها ارائه نمايند.

كپي اظهارنامه
اصل نامه اداره كل ثبت اسناد
تكميل فايل مشخصات اعضاي شركت
شركت فناوري اطلاعات همانند ساير شركت ها مي بايست به ثبت برسند و شرايط لازم را داشته باشند.
شرايط ثبت شركت فناوري اطلاعات سهامي خاص به شرح ذيل مي باشد:
_حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسين نبايد از اعضا باشند)
_حداقل سرمايه 1.000.000 ريال
_حداقل 35%سرمايه نقداَ پرداخت شود.

شرايط ثبت شركت فناوري اطلاعات با مسئوليت محدود به شرح ذيل مي باشد:
_وجود حداقل 2 نفر عضو
_ حداقل سرمايه 1.000.000 ريال
_تعهد يا پرداخت كل سرمايه

سپس مدارك لازم را جهت ثبت شركت فراهم آوريد. 

مدارك ثبت شركت فناوري اطلاعات سهامي خاص عبارت است از:

https://danasabt.ir/2020/12/12/the-latest-company-registration-rules/


_كپي كارت ملي و شناسنامه
_اصل گواهي عدم سوء پيشينه
امضاي اقرار نامه
مجوز در صورت مجوزي بودن موضوع

مدارك ثبت شركت فناوري اطلاعات با مسئوليت محدود عبارت است از:
_كپي شناسنامه و كارت ملي
_اصل گواهي عدم سوء پيشينه
_امضاي اقرارنامه
_مجوز در صورت مجوزي بودن موضوع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۶:۰۰ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

تشريفات تغيير در ثبت اقامتگاه شركت

اقامتگاه شركت نبايد با محل سكونت اشتباه شود. اقامتگاه به زبان و مفهوم حقوقي،ثبت لوگو به مركز امور مهم اشخاص اطلاق مي شود. منظور از مركز امور مهم اين است كه شخص در آنجا مسائلي نظير شغل، حرفه و امور اداري زندگي را انجام مي دهد، در حاليكه ممكن است محل سكونت آن شخص در جاي ديگري باشد.

 اقامتگاه به موجب اينكه شخص حقيقي باشد يا حقوقي متفاوت است. اشخاص حقوقي نيز خود دو دسته هستند؛ شركت ها و اشخاص حقوق مدني.

در حقوق مدني اقامتگاه اشخاص مركز بهره برداري يا عمليات آن ها است. اين قاعده در مورد اشخاص حقوقي غير تجاري صدق مي كند. در مورد اشخاص حقوقي تجاري يعني شركت ها، اقامتگاه مركز امور اداري است. اما براي اشخاص حقوقي غير تجاري اقامتگاه، كشوري است كه مركز فعاليت آن ها در آنجا قرار دارد.

در واقع اقامتگاه شركت جايي است كه شركت در آن جا اداره مي شود و امور اداري شركت در آنجا متمركز است. معمولاَ اركان شركت يعني مجامع عمومي و هيات مديره و مدير عامل و بازرس يا بازرسان، در مركز اصلي شركت انجام وظيفه مي كنند. بدين ترتيب،چون ماده 590 قانون تجارت 1311 مقرر مي دارد كه "اقامتگاه شخصي حقوقي، محلي است كه اداره شخص حقوقي در آنجاست"، بايد گفت كه مركز اصلي شركت، اقامتگاه او نيز محسوب مي شود و از اين لحاظ كه ابلاغ دادخواست ها، اخطاريه ها، اظهارنامه ها و اوراق رسمي، به عنوان اقامتگاه، به مركز اصلي شركت ابلاغ مي شود داراي اهميت بسياري است.

از آنجا كه به موجب ماده 1003 قانون مدني "هيچ كس نمي تواند بيش از يك اقامتگاه داشته باشد"، بنابراين نمي توان در اساسنامه بيش از يك مركز اصلي براي شركت  قيد كرد.

تغيير اقامتگاه شركت:
اقامتگاه شركت در اساسنامه يا شركتنامه معين مي شود. در اين صورت تغيير اقامتگاه تابع تغيير اساسنامه يا شركتنامه خواهد بود. ماده 83 لايحه قانوني 1347 هرگونه تغيير در مواد اساسنامه را منحصراَ در صلاحيت مجمع عمومي فوق العاده مي داند. بر اين اساس، تغيير اقامتگاه شركت هاي سهامي عام و سهامي خاص و تعاوني جزو اختيارات مجمع عمومي فوق العاده مي باشد. همچنين ماده 111 قانون تجارت، در مورد شركت با مسئوليت محدود تغيير اساسنامه را به تصميم اكثريت عددي شركايي كه لااقل سه ربع سرمايه را نيز دارا هستند واگذار كرده است، مگر آنكه اساسنامه اكثريت ديگري مقرر كرده باشد. تغيير اقامتگاه شركت هاي تضامني و نسبي و با مسئوليت محدود و مختلط سهامي و غير سهامي نيز تابع شرايط اساسنامه به اضافه ي اكثريت مقرر است.

به همين دليل معمولاَ توصيه مي شود در اساسنامه شركت آدرس دقيق شركت به عنوان اقامتگاه آن ذكر نشود و تنها به ذكر شهر محل اقامت اكتفا شود زيرا در صورت ذكر آدرس دقيق شركت با تغيير محل شركت بايد اساسنامه اصلاح شود.

در هر صورت چنانچه شركت در طول حيات خود نياز به تغيير محل پيدا نمايد مراحل و مدارك لازم جهت تغيير شركت سهامي به شرح ذيل خواهد بود:

تشكيل جلسه مجمع عمومي فوق العاده و تنظيم صورت جلسه كه به امضاي هيات رئيسه رسيده باشد.
رعايت تشريفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شركت. قابل ذكر است هر گاه اختيار تغيير محل شركت در اساسنامه به هيات مديره شركت تفويض شده باشد، هيات مديره با تنظيم صورت جلسه نسبت به ثبت تغيير محل شركت اقدام مي كند. چنانچه تغيير محل شركت از يك شهرستان به شهرستان ديگر باشد، بايد پرونده شركت به شهرستان مربوطه با درخواست هيات مديره با تصويب و تنظيم صورت جلسه ارسال شود.
بديهي است كه تغيير اقامتگاه نبايد موجب تشديد تعهدات شركا شود. لذا، چنانچه تغيير اساسنامه موجب تشديد تعهدات بعضي شركا شود فقط توافق كليه شركا قادر به تغيير اقامتگاه شركت خواهد بود.

تعيين تابعيت شركت ها از طريق مراجعه به اقامتگاه
اقامتگاه وسيله اي براي تعيين تابعيت شركت است. در حقوق ايران، تعيين تابعيت شركت ها از طريق مراجعه به اقامتگاه آن ها است. در مورد اشخاص هر جايي بروند ايراني هستند و تابعيت ايراني دارند. شركت نيز چون شخص است كه داراي تابعيت است. تابعيت شركت ها بر خلاف اشخاص حقيقي تعيين مي شود.

شركت هاي دولتي يعني شركت هايي كه يك دولت آن ها را تشكيل مي دهد، همواره تابع كشوري هستند كه آن ها را ايجاد كرده است. البته ممكن است استثنائاَ يك دولت در كشور خارجي با شركت اشخاص ديگر، شركتي را تشكيل دهد، ولي عمدتاً شركت هاي دولتي در كشور خود فعاليت مي كنند.

موسسات دولتي غير شركت نيز تابع كشوري هستند كه آن ها را به وجود آورده است (سازمان انرژي اتمي،شخص حقوقي دولتي است كه تابع ايران است).
تابعيت اشخاص حقوقي خصوصي، عمدتاَ شركت هاي تجاري، در سيستم هاي مختلف دنيا متفاوت هستند. در ادامه به برخي تفاوت ها اشاره مي شود:

بعضي كشورها، شركت را تابع كشوري مي دانند كه شركت در آن جا به ثبت رسيده است. اين سيستم،سيستم "آندروساكسون" يا "آندروامريكن" ناميده مي شود. مثلاَ در انگلستان،شركت را تابع كشوري مي دانند كه نام آن در كشور به ثبت رسيده است.
در بعضي كشورها اقامتگاه، نشانه تابعيت شركت ها است. مثلاَ شركتي كه اقامتگاه آن (مركز اصلي) در ايران است، ايراني مي باشد و شركتي كه مركز اصلي آن در فرانسه است فرانسوي است.
اما هر دوي اين دسته كشورها گاه شركت ها را تابع تابعيت شركاء قرار مي دهند. به عبارت ديگر،تابعيت شركت با تعيين تابعيت شركاء تعيين مي شود. فرض كنيد شركتي در ايتاليا به وسيله تعدادي آمريكايي به ثبت رسيده و ايجاد شده باشد، اين شركت آمريكايي تلقي مي شود.
در ايران نمونه اي از اين نوع شركت ها را در قانون پولي و بانكي مي بينيم. به موجب اين قانون بانك هايي كه 40% سهام آن ها متعلق به بيگانگان باشد بانك خارجي تلقي مي شود. در فرانسه و انگلستان در زمان وقوع جنگ اول و دوم جهاني،بر اساس رويه قضايي قوانيني وضع شد كه تابعيت اشخاص خارجي را ملاك تعيين تابعيت شركت هاي موجود در اين كشورها قرار مي دهد.

ارتباط مستقيم تغيير تابعيت و تغيير اقامتگاه شركت
ماده اول قانون ثبت شركت ها (مصوب 1310) مقرر كرده است: "هر شركتي كه در ايران تشكيل و مركز اصلي آن در ايران باشد، شركت ايراني محسوب مي شود "طبق اين ماده،براي تعيين تابعيت ايراني يا خارجي شركت، مركز اصلي ملاك است نه مركز عمليات. وقتي اين نكته را در نظر داشته باشيم كه تابعيت شركت ها با اقامتگاه آن ها مرتبط است (ماده 591 ق.ت) از قانون ثبت شركت ها چنين استباط مي شود كه قانون گذار مركز اصلي و اقامتگاه را يكي دانسته و به عبارت ديگر، اقامتگاه شركت و محل مركز اصلي آن يكي است.

فايده عمده تابعيت، حمايت ديپلماتيك اتباع در كشورهايشان است، شركت يك موجود مادي است. حال اين سوال مطرح مي شود كه آيا شركت مي تواند تابعيت خود را تغيير دهد؟
پاسخ اين سوال مثبت است، اما بر اساس ملاك هايي كه به آن ها اشاره شد، شركت در صورتي مي تواند تابعيت خود را تغيير دهد كه اقامتگاه آن تغيير يابد.

تغيير اقامتگاه شركت به داخل كشور، در تمامي انواع شركت ها كاملاَ صحيح مي باشد. اما جواز يا عدم جواز تغيير اقامتگاه به خارج از كشور منوط به امكان يا عدم امكان تغيير تابعيت شركت ها است. چرا كه تغيير اقامتگاه  منجر به تغيير تابعيت خواهد شد لذا براي بررسي امكان يا عدم امكان تغيير اقامتگاه به خارج بايد امكان يا عدم امكان تغيير تابعيت شركت ها را بررسي نمود،به عبارت ديگر امكان تغيير اقامتگاه به خارج تابع امكان تغيير تابعيت است.

در همه شركت ها، اگر شركاء به اتفاق آراء تصميم به تغيير تايعيت شركت بگيرند، شركت تغيير تابعيت مي دهد؛ مشروط به اينكه مركز اصلي خود را هم به كشور جديد منتقل كند،اما چه اكثريتي مي تواند تابعيت شركت را تغيير دهد؟
در مورد بعضي از شركت ها قانون گذار صراحتاً اين را بيان كرده است. به طور مثال در مورد شركت هاي با مسئوليت محدود، قانون گذار مقرر داشته است كه هيچ اكثريتي نمي تواند تابعيت شركت را تغيير دهد.

در مورد شركت هاي سهامي هيچ مجمع عمومي (موسس،عادي،فوق العاده) حق تغيير تابعيت شركت را ندارد. اما در رابطه با تغيير در تابعيت شركت هاي سهامي، امكان تغيير تابعيت در اين نوع شركت مورد اختلاف حقوقدانان است؛ با جمع مواد 94 لايحه اصلاحي و 110 قانون تجارت و 988 قانون مدني مي توان گفت كه توافق تمام شركا فقط يكي از شرايط درخواست تغيير تابعيت از دولت است و نه تنها شرط آن.و نهايتاَ تابعيت شركت هاي سهامي را نمي توان تغيير داد.

در مورد ساير شركت ها قانون گذار پيش بيني خاصي نكرده است، به نظر مي رسد در مورد آن ها بتوان قبول كرد كه اكثريت شركاء بتوانند تابعيت شركت را تغيير دهند.

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/

 

تغيير اقامتگاه نياز به موافقت همه شركا ندارد ولي اگر تغييري صورت بگيرد (با راي اكثريت يا مجمع عمومي)، تغيير اقامتگاه منجر به تغيير تابعيت نخواهد شد. نكته حائز اهميت در اين رابطه اين است كه هم كشور مبدا و هم كشور مقصد اين تغيير تابعيت را بايد مجاز بداند.

با اين وجود، همان طور كه ذكر شد چون تغيير اقامتگاه شركت در تغيير تابعيتش تاثير دارد تغيير اقامتگاه تا آن حد مجاز و موثر است كه به تغيير تابعيت شركت نينجامد، والا تغيير اقامتگاه در همان شرايطي صورت خواهد گرفت كه تغيير تابعيت شركت صورت مي گيرد. البته همان طور كه توضيح داده شد، صرف تغيير نشاني شركت از محلي به محل ديگر يك شهر، تغيير اقامتگاه تلقي نمي شود تا ضرورت پيدا كند كه براي انجام دادن آن اساسنامه تغيير كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۷:۴۸ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

راهنماي ثبت اينترنتي اختراع

تعريف اختراع:
مطابق ماده 1 قانون ثبت اختراعات، اختراع نتيجه ي فكر فرد يا افراد است كه براي اولين بار فرايند يا فرآورده اي خاص را ارايه مي كند ومشكلي را در يك حرفه، فن، فن آوري، صنعت ومانند آن حل مي كند.

 

اختراعات قابل ثبت:
موضوعي به عنوان اختراع قابل ثبت است كه حاوي ابتكاري جديد و داراي كاربرد صنعتي باشد.اخذ كارت بازرگاني ابتكار جديد يعني آنچه كه در فن يا در صنت قبلي وجود نداشته و براي دارنده مهارت عادي در فن مذكور معلوم وآشكار نباشد و از نظر صنعتي، اختراعي كاربردي محسوب مي شود كه در رشته اي قابل ساخت يا استفاده باشد.

مدارك مورد نياز جهت ثبت اختراع به صورت آنلاين:
_ اظهارنامه ثبت اختراع: فرمهايي كه متقاضي يا نماينده او بايد در سايت مربوطه تكميل كند.
_ توصيف مشروح اختراع: شرح كامل اختراع مورد ظر.
_ نقشه هاي اختراع: بستگي به نوع اختراع دارد. شامل نقشه، نمودار يا فرم.
_ ادعا: مزاياي اختراع و اطلاعاتي براي ارايه راه حل مشكل مطرح شده.
ثبت اختراع مستلزم تسليم اظهار نامه است. چنانچه اظهارنامه اختراع تسليم مرجع ثبت نگردد حقوقي نيز براي شخص ايجاد نمي شود.
در صورتيكه مخترع يا مالك قبل از تسليم اظهارنامه و ثبت آن به نحوي مورد اختراعي را افشا كند، يا از طريق شفاهي آن را عمومي كند و يا بعد از گذشت شش ماه از افشاء موضوع اظهارنامه اختراع را تسليم نكند حق اختراع از وي سلب مي گردد. پس قبل از هر چيزي اين حق بايد به ثبت برسد و بعد از ثبت است كه مخترع مي تواند عليه نقض كننده اختراع يا بهره بردار غير قانوني به دادگاه شكايت كند.
ثبت اظهارنامه و مراحل آن
_ ورود به پورتال اداره كل مالكيت صنعتي و ورود به بخش ثبت اظهارنامه
_ قبول تعهد نامه جهت رعايت مواد قانوني.
_ انتخاب نوع اظهارنامه ( مبني بر ثبت يك اظهار نامه جديد و اعتراض به ثبت اظهارنامه اختراع)

مراحل ثبت اظهارنامه:
1_ وارد كردن اطلاعات اظهارنامه شامل ( مالكيت  اظهارنامه، نماينده قانوني، دريافت كننده ابلاغ، مشخصات مخترع، عنوان و خلاصه اختراع، ادعاي حق تقدم)
2_بارگذاري ضمائم.
3_ بازبيني اطلاعات و ضمائم.
4_ پرداخت هزينه و دريافت شماره اظهارنامه.
1)وارد كردن اطلاعات اظهارنامه به اين شرح مي باشد:
مالكيت اظهارنامه:
مالك اظهارنامه كسي است كه اختراع به نام او و با تقاضاي او ثبت مي شود كه مي تواند يك شخص حقيقي باشد يا يك شخص حقوقي. در اين مرحله چنانچه متقاضي يك شخص باشد به عنوان مالك درج و اطلاعات مربوط به او وارد مي شود و اگر مالك بيش از يك نفر باشد ساير مالكين با رعايت اولويت درج مي گردند.
نماينده قانوني:
نماينده ي قانوني كه مي تواند صاحب امضاء شركت، وكيل دادگستري، دفتر حقوقي و نماينده قانوني معرفي نشده  باشد. چنانچه متقاضي، نماينده قانوني يا وكيل نداشته باشد گزينه مرحله بعد را بايد انتخاب نمايد و مشخصات مالك درج مي گردد و اگر داراي وكيل دادگستري باشد اطلاعات آن وكيل. دفاتر حقوقي نيز به عنوان نماينده قانوني محسوب مي شوند.
دريافت كننده ابلاغ:
دريافت كننده ي ابلاغ،مي تواند شخصي حقوقي باشد يا يكي از مالكين  يا يكي از نمايندگان قانوني باشد.
مشخصات مخترع:
نوشتن مشخصات شخص مخترع ضروري است كه الزاما بايد شخص حقيقي باشد و در صورتي كه نمي خواهد نام او در گواهي نامه اختراع قيد شود بايد كتباَ نامه ي عدم قيد نام مخترع را ضميمه اظهارنامه كند.
عنوان و خلاصه ي اختراع:
قيد عنوان اختراع امري الزامي است كه بايد نو آورانه، تكنيكي و مختصر باشد. خلاصه اختراع صرفاَ براي اطلاعات فني است كه در واقع وضعيت موجود در زمينه اختراع  و راه حل ارايه شده به طور خلاصه درج مي شود.
ادعاي حق تقدم:
ادعاي حق تقدم،توسط اشخاصي  كه اختراع خود را در قلمرو يكي از اعضاي كنوانسيون پاريس ثبت كرده اند پر مي شود. ( پر نمودن فرم به زبان اصلي و با ترجمه رسمي دادگستري)
2)بارگذاري ضمائم:
كليك بر روي گزينه بارگزاري پيوست جهت پيوست نمودن ضمائم. انتخاب تصوير مدرك مورد نظر و ارسال پيوست.
3)بازبيني ضمائم:
مشاهده ي خلاصه اي از اطلاعات وارد شده و تأييد در صورت صحيح بودن. اين مرحله تأييد اطلاعات مربوط به مرحله ي اول و دوم مي باشد كه به طور خلاصه نمايش داده مي شود.
4)پرداخت هزينه و دريافت شماره اظهارنامه:
پرداخت هزينه ها به صورت اينترنتي و به صورت آنلاين دريافت مي شود.( براي مالكين ايراني) و براي غير ايراني ها معادل ارزي هزينه ها و تعرفه هاي ثبتي بر مبناي فرانك سوئيسي انجام مي شود. به صورت واريز به شماره حساب بانك ملي به نام خدمات  ثبتي اداره كل مالكيت صنعتي. سپس ارسال تصوير فيش و مراحل ثبت اظهارنامه يا درخواست.
بعد از پرداخت اينترنتي، شماره اظهارنامه به شخص داده خواهد شد.
طبق ماده 2 آيين نامه اجرايي قانون ثبت اختراعات مصوب 1386، ثبت اختراع مستلزم تسليم اظهارنامه به مرجع ثبت است و هر كسي كه زودتر اظهارنامه خود را تسليم كند حق ثبت اختراع را خواهد داشت. بنا بر اصل "اولين تسليم كننده  اظهارنامه" شما اولين متقاضي و ثبت كننده اختراع محسوب مي شويد. البته تنها مقدم بودن اظهارنامه كافي نيست. فرد متقاضي بايد كليه شرايط لازم را جهت ثبت داشته باشد.

https://danasabt.ir/2020/12/12/the-latest-company-registration-rules/


در صورت تأييد، مراتب ثبت اختراع آگهي شده و در روزنامه رسمي كشور درج مي گردد. يك نسخه از روزنامه به اداره مالكيت صنعتي ارايه شده و گواهي نامه ثبت اختراع با تكميل از طرف اداره و ضميمه يك نسخه توصيف، ادعا و نقشه اختراع با امضاي مدير كل و مهر اداره كل ثبت شركتها ومالكيت صنعتي به متقاضي ياوكيل قانوني تسليم خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۷:۳۲ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي به چه شكل است ؟

منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي يكي از مناطق آزاد ايران است. ثبت برند تجاري منطقه آزاد قلمرويي است كه غالباَ در داخل يا مجاورت يك بندر واقع گرديده و در آن تجارت آزاد با ساير مناطق جهان مجاز شناخته شده است. واردات كالا به مناطق آزاد خارج از مقررات صادرات و واردات و امور گمركي مناطق آزاد جمهوري اسلامي بوده و از مقررات صادرات و واردات كشور مستثني مي باشد.به همين دليل ،از بهترين مناطق براي ثبت شركت هم براي اتباع خارجي و هم داخلي به شمار مي آيد.

ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي، مطابق ضوابط « ثبت شركت ها و مالكيت هاي صنعتي و معنوي در مناطق آزاد تجاري- صنعتي جمهوري اسلامي ايران» مي باشد. در يك جمع بندي اجمالي فرآيندي كه جهت ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي مي بايست طي شود به شرح ذيل است:
1) مراجعه متقاضي به معاونت اقتصادي سازمان و درخواست صدور مجوز براي ثبت شركت
2) تكميل فرم تقاضاي تعيين نام توسط متقاضي
3) تاييد نام شركت توسط واحد ثبتي بعد از استعلام هاي مربوطه
4) ارائه مجوز سرمايه گذاري به سرمايه گذار توسط واحد مربوطه و در صورت نياز معرفي به ساير نهادها جهت اخذ مجوزهاي لازم
5) ارائه مدارك ثبتي به متقاضي توسط مرجع ثبت شركت ها
6) تكميل مدارك و ارائه آن به واحد ثبتي
7) تطبيق مدارك با شرايط مقرره و در صورت نياز تصحيح و تكميل آن
8) پرداخت هزينه هاي ثبتي و ارائه ي فيش پرداخت به واحد ثبتي
9) ثبت شركت در دفاتر ثبت شركت ها
10) پلمپ دفاتر تجاري
11) تحويل يك نسخه از مدارك ثبتي به متقاضي
12) تحويل يك نسخه از آگهي به واحد صادر كننده مجوز
چنانچه شما هم علاقه مند به ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي هستيد، مي توانيد با كارشناسان ما تماس حاصل فرماييد.
تيم تخصصي ثبت شركت فكر برتر،با استفاده از وكلاي مجرب و متعهد در امور حقوقي و ثبتي و با بيش از سه دهه سابقه ي فعاليت ، ارائه دهنده ي سريع ترين خدمات ثبتي با كم ترين هزينه مي باشد.

 ويژگي هاي ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي :
- وجود بندر انزلي از سواحل درياي خزر به عنوان جزئي از آن
- نزديكي به بنادر اروپا
- نزديكي به بزرگ ترين ذخاير نفت و گاز درياي خزر
- نزديكي به فرودگاه بين المللي
- توليد مرغوب ترين خاويار جهان
- مقررات آسان براي ورود كالاهاي مجاز
- آزادي كامل ورود و خروج اصل سرمايه و سود حاصل از فعاليت هاي اقتصادي
- تشريفات ساده براي صادرات مجدد و ترانزيت كالا
- نرخ هاي مناسب براي مصرف انرژي
- تضمين و حمايت قانوني از سرمايه گذاران خارجي
- امكان صادرات كالاها ي توليد شده كيش به ساير سرزمين اصلي
- معافيت از حقوق گمركي براي واردات مواد اوليه ماشين الات صنعتي واحدهاي توليدي
- شرايط و مقررات ساده كار و دسترسي نيروي كار ماهر

مدارك لازم براي ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي
طبق ماده ي 7 ضوابط ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي ، در مناطق آزاد براي ثبت هر شركت يا موسسه بايد مدارك مشروحه ذيل ارائه گردد:
1.اظهارنامه ي ثبت
2.اساسنامه ي شركت
3.صورتجلسه ي مجمع عمومي موسسين
4.صورتجلسه ي اولين جلسه ي هيات مديره
5.گواهي بانكي از يكي از بانك هاي منطقه ي معيني بر توديع حداقل 35% سرمايه ي نقدي
6.مجوز فعاليت در منطقه ي صادره  توسط سازمان منطقه ي آزاد ذي ربط
به موجب مقررات تاسيس و فعاليت موسسات بيمه در مناطق آزاد بر خلاف ساير انواع شركت هاي تجاري،تاسيس و ثبت شركت ها و موسسات بيمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ  مجوز از شركت  بيمه ي مركزي ايران مي باشد.

مدارك لازم براي ثبت شعبه يا نمايندگي يك شركت خارجي در مناطق آزاد ايران
مدارك فوق مربوط به ثبت شركت ايراني است، ولي براي ثبت شعبه يا نمايندگي يك شركت خارجي طبق ماده ي 8 ضوابط ثبت شركت ها اطلاعات و مدارك بيشتري بايد ارائه شود،از جمله:
1-تعيين نوع شركت و موضوع فعاليت آن
2-مرجع ثبت شركت مادر و شماره ي ثبت
3-معرفي نمايندگان شعبه براي دريافت ابلاغيه ها و اخطاريه ها
4-معرفي ساير شعب يا نمايندگي هاي شركت در ايران
5-تعيين تابعيت شركت
واحد ثبتي مكلف است پس از ثبت مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجارتي ظرف حداكثر ده روز از تاريخ تسليم،يك نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور به مهر واحد به اظهاركننده تسليم نمايد و نسخه ديگر را به واحد ذي ربط در سازمان ارسال كند.
نكته:
به موجب جديد ترين بخشنامه در خصوص صدور كارت بازرگاني در منطقه آزاد انزلي ، يكي از مديران شركت مي بايست حداقل يك تا سه سال اظهارنامه مالياتي يا گواهي پرداخت ماليات با ارزش افزوده داشته باشد.حداقل مدرك تحصيلي براي صدور كارت بازرگاني ديپلم است.

انعكاس موارد ثبتي در روزنامه رسمي كشور
به منظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده،بسياري از كشورها خلاصه مفاد موارد ثبت شده در مرجع و دفتر ثبت تجارتي را از طريق انتشار آگهي و يا ساير وسايل رايج و متداول منتشر مي نمايند.در جمهوري اسلامي ايران نيز مطابق قانون و آيين نامه ثبت دفتر تجارتي پيش بيني گرديده كه خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجاري بايد جهت اطلاع عموم آگهي و منتشر گردد.بر اين اساس متقاضي ثبت فعاليت تجاري مي بايست هزينه انتشار آگهي مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را به حساب مربوطه واريز و رسيد آن را به ضميمه اسناد مورد نياز به اداره ثبت شركت ها تسليم نمايد تا مراتب متعاقباَ پس از تحقق تشريفات اداري ثبت با رعايت نوبت در روزنامه رسمي كشور منتشر شود.
لازم به ذكر است علاوه بر ثبت و آگهي عمومي فعاليت تجاري كه در بدو امر صورت مي گيرد تصميمات مجمع عمومي در خصوص تغييرات سرمايه،انحلال شركت و نحوه تصفيه آن نيز بايد در مرجع ثبت و روزنامه رسمي،ثبت و منتشر شود.

تغييرات حقوقي ثبت شركت در مناطق آزاد

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/


طبق ماده ي 10 ضوابط ثبت شركت ها در مناطق آزاد «اشخاص حقوقي مكلفند به منظور ثبت هر گونه تغييرات در اساسنامه و تركيب هيات مديره،بازرسان،صاحبان امضاي مجاز،كاهش يا افزايش سرمايه و انحلال شركت يا موسسه ظرف يك هفته مراتب را به صورت كتبي به واحد ثبتي منطقه اطلاع دهند.عدم اطلاع به موقع رافع مسئوليت مديران اشخاص حقوقي مذكور نخواهد بود.»
در مورد شركت هاي بيمه چون تاسيس آن ها با مجوز شركت بيمه مركزي ايران صورت مي گيرد،در طول فعاليت شركت بيمه مركزي بر آن ها نظارت دارد.در مورد اين شركت ها برخي از تغييرات موكول به موافقت بيمه مركزي ايران گرديده است.
طبق ماده ي 5«مقررات تاسيس و فعاليت بيمه در مناطق آزاد»اين موارد عبارتند از:
1-تغييرات در اساسنامه
2-تغييرات در مديران
3-تغييرات در سرمايه
4-تغييرات در سهام سهام داران
طبق ماده ي 9 مقررات تاسيس و فعاليت موسسات بيمه در مناطق آزاد در صورت ورشكستگي يا عدم توانايي مالي شركت بيمه،شركت بيمه ي مركزي مي تواند پروانه ي فعاليت شركت بيمه را لغو كند.همچنين بموجب ماده ي 10 از همان مقررات،چنانچه شركت بيمه بر خلاف اساسنامه خود يا ساير مقررات حاكم بر شركت هاي بيمه رفتار كند،شركت بيمه ي مركزي فعاليت شركت مزبور را بطور موقت يا دائم ممنوع ميكند.
همچنين طبق تبصره ي 1 ماده ي 4 آئين نامه ي اجرايي عملياتي پولي و بانكي در مناطق آزاد بطور كلي هر گونه تغييرات در اساسنامه ي بانك ها و موسسات اعتباري بايد به پيشنهاد سازمان منطقه ي آزاد به تاييد شوراي پول و اعتباري برسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۳:۳۰ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي به چه شكل است ؟

منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي يكي از مناطق آزاد ايران است. ثبت برند تجاري منطقه آزاد قلمرويي است كه غالباَ در داخل يا مجاورت يك بندر واقع گرديده و در آن تجارت آزاد با ساير مناطق جهان مجاز شناخته شده است. واردات كالا به مناطق آزاد خارج از مقررات صادرات و واردات و امور گمركي مناطق آزاد جمهوري اسلامي بوده و از مقررات صادرات و واردات كشور مستثني مي باشد.به همين دليل ،از بهترين مناطق براي ثبت شركت هم براي اتباع خارجي و هم داخلي به شمار مي آيد.

ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي، مطابق ضوابط « ثبت شركت ها و مالكيت هاي صنعتي و معنوي در مناطق آزاد تجاري- صنعتي جمهوري اسلامي ايران» مي باشد. در يك جمع بندي اجمالي فرآيندي كه جهت ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي مي بايست طي شود به شرح ذيل است:
1) مراجعه متقاضي به معاونت اقتصادي سازمان و درخواست صدور مجوز براي ثبت شركت
2) تكميل فرم تقاضاي تعيين نام توسط متقاضي
3) تاييد نام شركت توسط واحد ثبتي بعد از استعلام هاي مربوطه
4) ارائه مجوز سرمايه گذاري به سرمايه گذار توسط واحد مربوطه و در صورت نياز معرفي به ساير نهادها جهت اخذ مجوزهاي لازم
5) ارائه مدارك ثبتي به متقاضي توسط مرجع ثبت شركت ها
6) تكميل مدارك و ارائه آن به واحد ثبتي
7) تطبيق مدارك با شرايط مقرره و در صورت نياز تصحيح و تكميل آن
8) پرداخت هزينه هاي ثبتي و ارائه ي فيش پرداخت به واحد ثبتي
9) ثبت شركت در دفاتر ثبت شركت ها
10) پلمپ دفاتر تجاري
11) تحويل يك نسخه از مدارك ثبتي به متقاضي
12) تحويل يك نسخه از آگهي به واحد صادر كننده مجوز
چنانچه شما هم علاقه مند به ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي هستيد، مي توانيد با كارشناسان ما تماس حاصل فرماييد.
تيم تخصصي ثبت شركت فكر برتر،با استفاده از وكلاي مجرب و متعهد در امور حقوقي و ثبتي و با بيش از سه دهه سابقه ي فعاليت ، ارائه دهنده ي سريع ترين خدمات ثبتي با كم ترين هزينه مي باشد.

 ويژگي هاي ثبت شركت در منطقه آزاد انزلي :
- وجود بندر انزلي از سواحل درياي خزر به عنوان جزئي از آن
- نزديكي به بنادر اروپا
- نزديكي به بزرگ ترين ذخاير نفت و گاز درياي خزر
- نزديكي به فرودگاه بين المللي
- توليد مرغوب ترين خاويار جهان
- مقررات آسان براي ورود كالاهاي مجاز
- آزادي كامل ورود و خروج اصل سرمايه و سود حاصل از فعاليت هاي اقتصادي
- تشريفات ساده براي صادرات مجدد و ترانزيت كالا
- نرخ هاي مناسب براي مصرف انرژي
- تضمين و حمايت قانوني از سرمايه گذاران خارجي
- امكان صادرات كالاها ي توليد شده كيش به ساير سرزمين اصلي
- معافيت از حقوق گمركي براي واردات مواد اوليه ماشين الات صنعتي واحدهاي توليدي
- شرايط و مقررات ساده كار و دسترسي نيروي كار ماهر

مدارك لازم براي ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري- صنعتي انزلي
طبق ماده ي 7 ضوابط ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي ، در مناطق آزاد براي ثبت هر شركت يا موسسه بايد مدارك مشروحه ذيل ارائه گردد:
1.اظهارنامه ي ثبت
2.اساسنامه ي شركت
3.صورتجلسه ي مجمع عمومي موسسين
4.صورتجلسه ي اولين جلسه ي هيات مديره
5.گواهي بانكي از يكي از بانك هاي منطقه ي معيني بر توديع حداقل 35% سرمايه ي نقدي
6.مجوز فعاليت در منطقه ي صادره  توسط سازمان منطقه ي آزاد ذي ربط
به موجب مقررات تاسيس و فعاليت موسسات بيمه در مناطق آزاد بر خلاف ساير انواع شركت هاي تجاري،تاسيس و ثبت شركت ها و موسسات بيمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ  مجوز از شركت  بيمه ي مركزي ايران مي باشد.

مدارك لازم براي ثبت شعبه يا نمايندگي يك شركت خارجي در مناطق آزاد ايران
مدارك فوق مربوط به ثبت شركت ايراني است، ولي براي ثبت شعبه يا نمايندگي يك شركت خارجي طبق ماده ي 8 ضوابط ثبت شركت ها اطلاعات و مدارك بيشتري بايد ارائه شود،از جمله:
1-تعيين نوع شركت و موضوع فعاليت آن
2-مرجع ثبت شركت مادر و شماره ي ثبت
3-معرفي نمايندگان شعبه براي دريافت ابلاغيه ها و اخطاريه ها
4-معرفي ساير شعب يا نمايندگي هاي شركت در ايران
5-تعيين تابعيت شركت
واحد ثبتي مكلف است پس از ثبت مفاد اظهارنامه در دفتر ثبت تجارتي ظرف حداكثر ده روز از تاريخ تسليم،يك نسخه امضا شده از اظهارنامه ثبت را ممهور به مهر واحد به اظهاركننده تسليم نمايد و نسخه ديگر را به واحد ذي ربط در سازمان ارسال كند.
نكته:
به موجب جديد ترين بخشنامه در خصوص صدور كارت بازرگاني در منطقه آزاد انزلي ، يكي از مديران شركت مي بايست حداقل يك تا سه سال اظهارنامه مالياتي يا گواهي پرداخت ماليات با ارزش افزوده داشته باشد.حداقل مدرك تحصيلي براي صدور كارت بازرگاني ديپلم است.

انعكاس موارد ثبتي در روزنامه رسمي كشور
به منظور اطلاع عموم از موارد ثبت شده،بسياري از كشورها خلاصه مفاد موارد ثبت شده در مرجع و دفتر ثبت تجارتي را از طريق انتشار آگهي و يا ساير وسايل رايج و متداول منتشر مي نمايند.در جمهوري اسلامي ايران نيز مطابق قانون و آيين نامه ثبت دفتر تجارتي پيش بيني گرديده كه خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجاري بايد جهت اطلاع عموم آگهي و منتشر گردد.بر اين اساس متقاضي ثبت فعاليت تجاري مي بايست هزينه انتشار آگهي مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را به حساب مربوطه واريز و رسيد آن را به ضميمه اسناد مورد نياز به اداره ثبت شركت ها تسليم نمايد تا مراتب متعاقباَ پس از تحقق تشريفات اداري ثبت با رعايت نوبت در روزنامه رسمي كشور منتشر شود.
لازم به ذكر است علاوه بر ثبت و آگهي عمومي فعاليت تجاري كه در بدو امر صورت مي گيرد تصميمات مجمع عمومي در خصوص تغييرات سرمايه،انحلال شركت و نحوه تصفيه آن نيز بايد در مرجع ثبت و روزنامه رسمي،ثبت و منتشر شود.

تغييرات حقوقي ثبت شركت در مناطق آزاد

https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/


طبق ماده ي 10 ضوابط ثبت شركت ها در مناطق آزاد «اشخاص حقوقي مكلفند به منظور ثبت هر گونه تغييرات در اساسنامه و تركيب هيات مديره،بازرسان،صاحبان امضاي مجاز،كاهش يا افزايش سرمايه و انحلال شركت يا موسسه ظرف يك هفته مراتب را به صورت كتبي به واحد ثبتي منطقه اطلاع دهند.عدم اطلاع به موقع رافع مسئوليت مديران اشخاص حقوقي مذكور نخواهد بود.»
در مورد شركت هاي بيمه چون تاسيس آن ها با مجوز شركت بيمه مركزي ايران صورت مي گيرد،در طول فعاليت شركت بيمه مركزي بر آن ها نظارت دارد.در مورد اين شركت ها برخي از تغييرات موكول به موافقت بيمه مركزي ايران گرديده است.
طبق ماده ي 5«مقررات تاسيس و فعاليت بيمه در مناطق آزاد»اين موارد عبارتند از:
1-تغييرات در اساسنامه
2-تغييرات در مديران
3-تغييرات در سرمايه
4-تغييرات در سهام سهام داران
طبق ماده ي 9 مقررات تاسيس و فعاليت موسسات بيمه در مناطق آزاد در صورت ورشكستگي يا عدم توانايي مالي شركت بيمه،شركت بيمه ي مركزي مي تواند پروانه ي فعاليت شركت بيمه را لغو كند.همچنين بموجب ماده ي 10 از همان مقررات،چنانچه شركت بيمه بر خلاف اساسنامه خود يا ساير مقررات حاكم بر شركت هاي بيمه رفتار كند،شركت بيمه ي مركزي فعاليت شركت مزبور را بطور موقت يا دائم ممنوع ميكند.
همچنين طبق تبصره ي 1 ماده ي 4 آئين نامه ي اجرايي عملياتي پولي و بانكي در مناطق آزاد بطور كلي هر گونه تغييرات در اساسنامه ي بانك ها و موسسات اعتباري بايد به پيشنهاد سازمان منطقه ي آزاد به تاييد شوراي پول و اعتباري برسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۱:۱۹ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ميكروسكوپ الكتروني عبوري-روبشي (STEM)

انواع STEM، ويژگي هاي ميكروسكوپ هاي TEM و SEM را با هم تركيب مي كنند و قيمت اون ازمايشگاهي بنابراين، امكان تصويربرداري با وضوح بالا و آناليز عنصري را با اسكن يك پرتو الكتروني متمركز در سراسر يك نمونه نازك فراهم مي كنند.

در حقيقت، يك ميكروسكوپ STEM اطلاعاتي در مورد ساختار داخلي و تركيب شيميايي يك نمونه ارائه مي دهد.

شماتيك كلي ميكروسكوپ هاي STEM
ميكروسكوپ الكتروني روبشي محيطي (ESEM)
ميكروسكوپ ESEM گونه اي از SEM است كه مي تواند تحت شرايط محيطي كنترل شده، مانند رطوبت بالا، فشار كم و حتي در يك محيط گازي عمل كند و امكان تصويربرداري از نمونه هاي هيدراته را بدون نياز به آبگيري يا پوشش با مواد رسانا فراهم مي كند.

ESEM ها از تركيبي از خلأ بالا و يك محيط گازي استفاده مي كنند تا امكان تصويربرداري از نمونه هاي بيولوژيكي، آلي و غير رسانا را فراهم كنند.

آنها داراي محفظه اي هستند كه مي تواند نمونه هاي بزرگتر از SEM هاي سنتي را در خود جاي دهد و مجهز به يك آشكارساز الكترون تخصصي است كه مي تواند حضور مولكول هاي گاز را كنترل كند.

اين ويژگي به دستگاه اين امكان را مي دهد تا تصاويري با وضوح بالا از نمونه هاي داخل يك محفظه با شرايط محيطي كنترل شده ارائه دهد.

شماتيك كلي يك ميكروسكوپ روبشي نوع محيطي
ميكروسكوپ الكتروني بازتابي (REM)
ميكروسكوپ هاي REM شبيه به انواع SEM هستند، با اين تفاوت كه در حالت بازتابي عمل مي‌ كنند، جايي كه پرتو الكترون‌ ها در يك زاويه خاص به سمت نمونه هدايت مي‌ شوند.

اين تكنيك در درجه اول براي تصويربرداري از توپوگرافي و ساختار سطحي مواد با وضوح بسيار بالا استفاده مي شود.

در يك REM، پرتوي از الكترون ها بر روي سطح نمونه متمركز مي شود و با اتم هاي آن برهمكنش مي كنند و سپس، به عقب بازتاب مي شوند. الكترون‌هاي بازتاب‌شده توسط آشكارساز جمع‌آوري مي‌ شوند و تصويري بر اساس شدت الكترون‌ هاي منعكس شده ايجاد مي‌ شود.

وضوح يك REM معمولاً بين 0.1 تا 1 نانومتر است كه امكان تجسم اتم‌ هاي منفرد موجود در يك سطح را فراهم مي‌ كند.

اين وضوح بالا، REM را به ابزاري ارزشمند براي مطالعه نانوساختار و خواص سطحي طيف گسترده اي از مواد، از جمله فلزات، نيمه هادي ها، سراميك ها و نمونه هاي بيولوژيكي تبديل مي كند. همچنين مي تواند براي تعيين جهت كريستالوگرافي يك سطح و تجزيه و تحليل تركيب يك ماده استفاده شود.

يكي از مزيت هاي REM در مقايسه با ساير تكنيك هاي تصويربرداري، توانايي آن در تصويربرداري از مواد غير رسانا بدون نياز به پوشش رسانا است و اين امر باعث مي شود REM به ويژه براي مطالعه مواد عايق مانند پليمرها يا نمونه هاي بيولوژيكي مفيد باشد.

با اين حال، REM محدوديت هايي نيز دارد. به عنوان مثال، فقط مي تواند اطلاعاتي در مورد سطح يك نمونه ارائه دهد و نمي تواند ساختار داخلي را تجسم كند.

علاوه بر اين، تهيه يك نمونه براي تصويربرداري REM به دليل نياز به شرايط خلأ فوق العاده بالا مي تواند چالش برانگيز و وقت گير باشد.

عملكرد ميكروسكوپ بازتابي
ميكروسكوپ الكتروني Cryo
ميكروسكوپ هاي Cryo يك نوع تخصصي از ميكروسكوپ الكتروني است كه امكان تصويربرداري از نمونه ها در دماهاي برودتي را فراهم مي كند و براي مطالعه بيومولكول ها و ساختارهاي سلولي در حالت طبيعي آنها استفاده مي شود.

بر خلاف ميكروسكوپ‌ هاي الكتروني معمولي كه نياز به تثبيت، رنگ‌ آميزي و خشك‌ كردن نمونه‌ ها دارند، مدل Cryo اجازه مي‌ دهد نمونه‌ ها در حالت طبيعي و هيدراته آناليز شوند.

اين امر با انجماد سريع نمونه با استفاده از اتان مايع يا نيتروژن و با حفظ ساختار و به حداقل رساندن آسيب هاي وارده به نمونه حاصل مي شود.

https://hakimazma.com/%d9%87%d9%88%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/%d9%87%d9%88%d8%af-%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1/

 

پرتوي از الكترون ها از نمونه يخ زده عبور داده مي شود و تصاوير حاصل بر روي يك آشكارساز ثبت مي گردد. سپس تصاوير تركيب و پردازش مي شوند تا مدل سه بعدي مولكول مورد مطالعه بازسازي شود.

اين تكنيك انقلابي در حوزه زيست شناسي ساختاري ايجاد كرده است، زيرا مي تواند بينش دقيقي در مورد ساختار و عملكرد پروتئين ها، اسيدهاي نوكلئيك و ساير ماكرومولكول ها ارائه دهد.

اين تكنيك مزاياي متعددي نسبت به ساير تكنيك‌ هاي زيست‌ شناسي ساختاري دارد و مي‌ توان از آن براي مطالعه ماكرومولكول‌ هاي بزرگ و پيچيده‌ اي كه به سختي متبلور مي‌ شوند، استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۰:۳۳ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت تعاوني كشاورزي

ماده يك قانون شركت هاي تعاوني ، شركت تعاوني را به شرح ذيل تعريف مي كند :
" شركت تعاوني شركتي است كه براي مدت نامحدود به منظور رفع احتياجات مشترك شركاء و بهبود وضع مادي و اجتماعي آنان براي يك يا چند منظور تشكيل مي شود ؛ثبت شركت از جمله انجام خدمات عمومي و هرگونه فعاليت مربوط به توليد كشاورزي و صنعتي، تهيه و طبقه بندي و نگاهداري و تبديل و فروش محصولات مزبور ، تهيه و توزيع هر نوع كالا و لوازم مورد نياز زندگي و حرفه اي آنان، تحصيل وام و اعتبار براي شركاء ، اقدام به عمليات ساختماني و ايجاد مسكن، بيمه محصولات و حيوانات ، قبول نمايندگي موسسات و كارخانجات وابسته به فعاليت هاي مذكور در فوق، خريد سهم الشركه هاي مشابه و امثال منظورهاي مذكور "
به طوري كه ملاحظه مي شود تعريف بالا خيلي وسيع است و انواع شركت هاي تعاوني را شامل مي شود .  شركت هاي تعاوني اصولاَ بر سه نوع مي باشند :
1. شركت تعاوني توليد
2. شركت تعاوني مصرف
3. شركت تعاوني اعتبار
طبق قانون بخش تعاوني ، تعاوني هاي توليد شامل تعاوني هايي است كه در امور مربوط به كشاورزي، دامداري ، دامپروري ، پرورش و صيد ماهي ، شيلات ، صنعت ، معدن ، عمران شهري و روستايي و عشايري و نظاير اينها فعاليت مي كنند. لذا شركت تعاوني كشاورزي در رديف شركت هاي توليدي قرار دارد . شايان ذكر است ، موضوع شركت هاي تعاوني محدود نيست و هرگونه عملياتي را كه در اساسنامه آن پيش بيني شده باشد، مي تواند انجام دهد. بنابراين، يك شركت تعاوني ممكن است در عين حال شركت تعاوني توليد و مصرف و اعتبار باشد.

تاسيس و اداره شركت هاي تعاوني
شركت هاي تعاوني در ايران از لحاظ تاسيس و تشكيلات و اداره جز در مورد اصول ذيل كه در قانون شركت هاي تعاوني تصويب شده است، تابع اصول شركت هاي سهامي مي باشند.
1. تبصره ماده 1 قانون شركت هاي تعاوني حداقل شركاء را هفت نفر تعيين نموده ولي عملاَ تعداد شركاي شركت هاي تعاوني خيلي بيشتر است. ذكر حداقل براي آن است كه اشخاص معدودي نتوانند براي استفاده از مزاياي شركت هاي تعاوني، شركت تجاري خود را به صورت شركت تعاوني مصرف نمايد.
2. شركاء شركت تعاوني صرف نظر از تعداد سهامي كه در اختيار دارند، داراي حقوق و وظايف مساوي مي باشند. ( اصل هر عضو يك راي يا اصل اداره دموكراتيك )
3. شركت هاي تعاوني موظف هستند هر سال قسمتي از سود ويژه خود را به حداكثر 5% به عنوان اندوخته احتياطي و حداقل 5% به عنوان ذخيره قانوني و 4% حق تعاون و آموزش را كنار بگذارند. البته ذخيره قانوني تا ميزان يك چهارم معدل سرمايه سه سال اخير الزامي است و تعاوني ها مي توانند تا حداكثر يك دوم ذخيره قانوني را براي افزايش سرمايه خود به كار گيرند.
پيش از تشكيل شركت تعاوني مي بايست از اداره جهاد كشاورزي مجوز دريافت نمود. پس از دريافت موافقت نامه تشكيل شركت تعاوني كشاورزي، هيئت موسس بايد از كساني كه شرايط عضو شدن را دارند، دعوت به عمل آورند تا مدارك لازم را براي عضو شدن به اين هيئت ارائه دهند.

شرايط عضويت در شركت تعاوني كشاورزي
بنا بر اصل آزادي عضويت ، اصولاَ هر كس مي تواند در شركت تعاوني عضو شود ؛ ولي چون اجراي بي قيد و شرط اين اصل عملاَ ممكن نيست و موانعي براي اجراي كامل آن وجود دارد ، قانون براي عضويت در شركت تعاوني شرايطي مقرر مي دارد و پذيرش افراد به عضويت را به داشتن آن ها مشروط مي كند.
به موجب قانون بخش تعاوني ، فقط اشخاص حقيقي ، يعني افراد انساني و اشخاص حقوقي غير دولتي مي توانند در شركت هاي تعاوني عضو شوند و اشخاص حقوقي دولتي به عضويت اين شركت ها پذيرفته نمي شوند ؛ ثانياَ شرايط عضويت در شركت تعاوني عبارت است از :
- داشتن تابعيت ايران ؛
- عدم ممنوعيت قانوني و عدم حجر ؛
- خريد حداقل سهام مقرر در اساسنامه ؛
-  درخواست كتبي عضويت در شركت تعاوني ؛
-  تعهد رعايت مقررات اساسنامه تعاوني ؛
- عدم رعايت مقررات اساسنامه تعاوني ؛
- عدم عضويت در تعاوني مشابه .
شرايط فوق ، شرايط عمومي محسوب مي شود ، زيرا قانون دارا بودن آن ها را براي عضويت در همه شركت هاي تعاوني لازم مقرر داشته است.
علاوه بر شرايط فوق ، ممكن است اساسنامه شركت تعاوني شرايط ديگري از قبيل ساكن بودن در روستا يا كارگر و دانشجو بودن را به عنوان شرايط اختصاصي ، براي عضويت پيش بيني كند. ايضاَ كافي بودن امكانات و ظرفيت شركت نيز براي قبول عضو جديد بايد در نظر گرفته شود.
بنابر آنچه كه بيان شد ، شرايط عضويت در شركت هاي تعاوني را مي توان به شرح ذيل خلاصه كرد :
1. شرايط عمومي كه قانون بخش تعاوني آن ها را مقرر مي دارد ؛
2. شرايط اختصاصي كه در اساسنامه هر شركت تعاوني براي عضويت در آن پيش بيني مي شود ؛
3. كفايت امكانات و ظرفيت شركت تعاوني

مدارك مورد نياز جهت تشكيل شركت تعاوني كشاورزي :
- صورتجلسه اولين هيات مديره مبني بر انتخاب رئيس، نايب رئيس و منشي هيات مديره
- كپي برابر با اصل شناسنامه و كارت ملي و كارت پايان خدمت اعضا
- كپي مدرك تحصيلي
- اساسنامه ( 2 نسخه )
- اخذ گواهي عدم سوء پيشينه
- 3 قطعه عكس
- گواهي عدم سوء پيشينه
- اخذ مجوز از اداره جهاد كشاورزي
- دعوت نامه تشكيل اولين مجمع عمومي عادي شركت تعاوني
- پرداخت كليه سرمايه شركت طبق اساسنامه به صندوق تعاون شركت

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/


- تعيين صاحبان امضاء مجاز، ليست اسامي و مشخصات آن ها
- صورتجلسه اولين هيات مديره مبني بر انتخاب رئيس، نايب رئيس و منشي هيات مديره
- صورتجلسه اولين مجمع عمومي عادي دال بر تصويب اساسنامه و انتخاب اولين هيات مديره و بازرس يا بازرسان
- ليست اسامي . مشخصات و نشاني اعضاء اولين هيات مديره و بازرس يا بازرسان
- ليست اسامي و امضاء حاضرين در اولين مجمع عمومي عادي
- قبولي كتبي اعضاء اولين هيات مديره و بازرس يا بازرسان
هيئت مديره شركت تعاوني مي بايست مدارك لازم را جهت ثبت شركت تهيه و آن ها را به وزارت تعاون ارائه نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۵:۵۱ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

اركان شركت سهامي خاص

ثبت شركت سهامي خاص داراي اركان سه گانه است كه عبارتند از :
الف) ركن تصميم گيرنده ( مجمع عمومي )
ب) ركن اداره كننده ( هيات مديره )
ج) ركن كنترل كننده ( بازرس يا بازرسان )
در ذيل به توضيح راجع به هر يك از اين موارد مي پردازيم.
ركن تصميم گيرنده ( مجمع عمومي )
در شركت سهامي خاص همانند شركت سهامي عام مي توان چند مجمع عمومي را تصور نمود كه عبارتند از :

مجمع عمومي موسس
مجمع عمومي موسس در شركت سهامي خاص مجمعي است كه با حضور موسسين براي تصويب اساسنامه و انتخاب اولين مديران و بازرس يا بازرسان شركت قبل از به ثبت رساندن شركت تشكيل مي شود تا مقدمات ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها مهيا گردد.
اين مجمع در شركت سهامي خاص با حضور علاقه مندان به تشكيل شركت سهامي خاص تشكيل مي گردد و تصميمات اتخاذ شده بايد به تصويب كليه اعضاء موسس برسد. البته برگزاري مجمع عمومي موسس براي تشكيل شركت سهامي خاص جنبه الزامي ندارد و موسسين در برگزاري مجمع عمومي موسس يا عدم برگزاري آن اختيار كامل دارند. در صورت عدم برگزاري مجمع عمومي موسس به شرط اين كه تصميمات اوليه براي تشكيل شركت به تصويب همه موسسين برسد، ارسال مدارك به اداره ثبت شركت ها منعي ندارد. تقاضاي تشكيل به نحو مذكور وجاهت قانوني دارد.

مجمع عمومي عادي
مجمع عمومي عادي مجمعي است كه به صورت ساليانه به ارائه گزارش عملكرد مالي و غيرمالي مديران از جمله ترازنامه با حضور سهامداران شركت تشكيل مي گردد. به طور كلي وظيفه مجمع عمومي عادي تصميم گيري در امور جاريه شركت و به عبارت دقيق تر هر آنچه از وظايف مجمع عمومي موسس و مجمع عمومي فوق العاده نيست از وظايف مجمع عمومي عادي به شمار مي رود.

مجمع عمومي فوق العاده
مجمعي است از سهامداران شركت سهامي خاص كه در مواقع ضروري و براي تصميم گيري در امور فوق العاده مانند تغيير اساسنامه ، اقامتگاه يا تابعيت شركت يا سرمايه شركت يا انحلال شركت قبل از موعد تشكيل مي شود. براي تشكيل مجمع عمومي فوق العاده به مانند مجمع عمومي موسس كه در زمان تشكيل و يا مجمع عمومي عادي كه ساليانه برگزار مي شود زمان خاصي در قانون تعيين نشده است و زمان برگزاري آن منوط به ضرورت آن است يعني هر وقتي كه مديران شركت به تصميم خود يا گزارش بازرس يا تقاضاي اعضاء تصميمات مهمي چون تغييرات در اساسنامه يا تغيير در اقامتگاه يا تابعيت شركت را ضروري ببيند يا افزايش يا كاهش سرمايه شركت را مصلحت بدانند و يا موارد انحلال شركت ايجاد گردد مبادرت به تشكيل مجمع عمومي فوق العاده مي نمايند.

ركن اداره كننده ( هيات مديره )
شركت سهامي خاص به وسيله هيات مديره كه از بين صاحبان سهام انتخاب شده و كلاَ يا بعضاَ قابل عزل مي باشند اداره خواهد شد كه اين اشخاص بايد واجد شرايط سلبي و ايجابي مقرر در قانون تجارت باشند كه پس از انتخاب به عنوان هيات مديره در اولين جلسه خود از بين اعضاء هيات مديره يك رئيس و يك نايب رئيس كه بايد شخص حقيقي باشد براي هيات مديره انتخاب نمايد همچنين هيات مديره بايد اقلاَ يك نفر شخص حقيقي را به مديريت عاملي شركت برگزيند و حدود اختياراتي كه توسط هيات مديره به اوم تفويض شده است نماينده شركت محسوب و از طرف شركت مجاز به اقدام است و چنانچه خارج از اختيارات داده شده كه حق امضاء دارد اقدام كند شخصاَ مسئول جبران خسارت مي باشد.

https://danasabt.ir/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/

 

ركن كنترل كننده ( بازرس يا بازرسان )
بازرس وظيفه كنترل اقدامات مالي و غيرمالي مديران و نحوه اداره شركت را به عهده دارد در ماده 145 لايحه قسمتي از قانون تجارت مصوب 1347 انتخاب اولين بازرس يا بازرسان شركت سهامي عام را از نحوه انتخاب بازرس يا بازرسان در شركت سهامي خاص مجزا نموده است يعني در شركت سهامي عام اولين بازرس يا بازرسان در مجمع عمومي موسس توسط مجمع عمومي موسس انتخاب مي شوند و در صورتي كه مجمع عمومي موسس تشكيل نشود اولين بازرس يا بازرسان در صورتجلسه اي قيد و به امضاء سهامداران مي رسد اما در خصوض بازرس يا بازرسان كه در دوره حيات شركت يعني بعد از پايان دوره اولين بازرس يا بازرسان انتخاب مي شوند. ماده 147 لايحه ياد شده وضعيت را تعيين تكليف نموده است و تصريح مي دارد مجمع عمومي بايد يك يا چند بازرس علي البدل نيز انتخاب كند تا در صورت معذوريت يا فوت يا استعفا يا سلب شرايط يا عدم قبول سمت توسط بازرس يا بازرسان اصلي جهت انجام وظايف بازرسي دعوت شوند كه با اين وصف قانونگذار در انتخاب بازرس يا بازرسان بعدي در دوره حيات شركت بين شركت سهامي عام و خاص تفاوتي قائل نشده است و انتخاب ايشان با مجمع عمومي عادي است و كليه مقررات مربوط به بازرس يا بازرسان در شركت سهامي خاص به مانند شركت سهامي عام است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۱۶ توسط:nik موضوع: نظرات (0)

تبديل نوع شركت از ( با مسئوليت محدود به سهامي خاص )

وجوه افتراق و اشتراك شركت هاي سهامي خاص و با ثبت شركت مسئوليت محدود
الف ) وجوه اشتراك

حداقل سرمايه براي ثبت هر دو شركت يك ميليون ريال است.
افزايش سرمايه در هر دو شركت اختياري است.
ب) وجوه افتراق
در شركت با مسئوليت محدود :
-  تعداد شركا حداقل 2 نفر است.
-  انتخاب بازرس اصلي و علي البدل اختياري است.
-  مدت مديريت نامحدود يا بر عهده شركاء است.
-  انتخاب روزنامه كثيرالانتشار جهت درج آگهي ها اختياري است.
-  شرايط احراز حد نصاب مجامع عمومي مشكل تر است.
-  سرمايه به سهام يا قطعات سهام تقسيم نمي شود و شركاء فقط تا ميزان سرمايه خود در شركت، مسئول قروض و تعهدات هستند.
-  مديران به صورت موظف يا غيرموظف كه از بين شركاء يا از خارج انتخاب مي شوند.
-  حق راي محدود به نسبت سرمايه خواهد بود.
-  تقسيم سود به نسبت سرمايه شركاء خواهد بود.
-  تقويم سهم الشركه غيرنقدي توسط شركاء صورت مي پذيرد.
در شركت سهامي خاص :
-  تعداد سهامداران حداقل 3 نفر
-  انتخاب بازرس اصلي و علي البدل اجباري است.
-  مدت مديريت حداكثر دو سال است.
-  انتخاب روزنامه كثيرالانتشار در شركت سهامي اجباري است.
-  شرايط احراز حد نصاب مجامع عمومي در شركت سهامي آسان تر است.
-  سرمايه به سهام تقسيم و مسئوليت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمي سهام آن ها است.
-  مديران الزاماَ بايستي سهامدار بوده يا مقدار سهام مقرر در اساسنامه را تهيه به صندوق شركت بسپارند.
-  حق راي به تعداد سهام خواهد بود.
-  تقسيم سود به نسبت تعداد سهام تقسيم خواهد بود.
-  تقويم آورده غيرنقدي با كارشناس رسمي دادگستري است.

مدارك مورد نياز در شركت سهامي خاص
1. دو برگ اظهارنامه
2. دو جلد اساسنامه
3. گواهي بانك داير بر پرداخت 35% سرمايه تعهدي
4. فتوكپي شناسنامه سهامداران و بازرسان
5. صورتجلسات مجمع عمومي موسس و هيات مديره

مدارك انحلال شركت با مسئوليت محدود
1. اصل صورتجلسه انحلال شركت
2. آخرين روزنامه رسمي شركت

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/


3. فتوكپي شناسنامه مدير تصفيه در صورتي كه خارج  از شركاء انتخاب شده باشد.
4. ارائه مستند داير بر ارسال دعوتنامه چنانچه مجمع عمومي فوق العاده با حد نصاب اكثريت تشكيل شده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۵:۵۸ توسط:nik موضوع: نظرات (0)