nasr nasr .

nasr

اوپال کامون (Common Opal) چیست؟

اگر اوپال را به خاطر بازی رنگارنگ آن می شناسید، ممکن است از دیدن دیگر سنگهای اوپالی که این پدیده را نشان نمی دهند، گیج شوید.خواص سنگ آکوامارین بنابراین نکته ای که باید بدانید این است که دو نوع اصلی اوپال وجود دارد: گرانبها و معمولی (کامون).

اوپال معمولی (به انگلیسی کامون Common) ، که گاهی اوقات به عنوان “پُچ potch” شناخته می شود، نوعی اوپال است که درخشش و “بازی رنگ” که در اوپال گرانبها دیده می شود را نشان نمی دهد. احتمالا دلیل نامگذاری “معمولی” برای آن همین باشد. دلیل عدم بازی رنگ در اوپال کامون میتواند عدم کافی بودن گوی های سیلیسی، بسیار کوچک بودن اندازه آنها یا آرایش بسیار نامنظم آنها جهت ایجاد بازی رنگ باشد. با این حال، اوپال کامون در رنگ‌های زیبا و متنوعی وجود دارد که شامل طیف وسیعی از رنگهای ملایم و کمرنگ زیبا است.

اوپال کامون در جواهرات تجاری یا طراحان معمولا دیده نمی شود. یک دلیل آن این است که به طور گسترده شناخته شده نیست. با این حال بدلیل قیمت پایین آن می توان قطعات زیبایی را با قیمت هایی که هر کسی می تواند خریداری کند ، تهیه کرد.

اوپال کامون در کجا وجود دارد؟اوپال کامون به صورت ذخایر کوچک متعددی وجود دارد و در سراسر جهان یافت می شود. در ایران نیز اوپال کامون یافت شده است . بیشتر اینها حاوی اوپال با رنگهای نه چندان جالبی مانند سفید مایل به زرد یا قهوهای مایل به زرد هستند. اما، ذخایر کوچکی از اوپال کامون با رنگی شگفت انگیز امروزه در مناطق ذکر شده در زیر تولید می شود.

پرو به خاطر اوپال معمولی اش در رنگ های پاستلی صورتی، آبی و سبز معروف است. این ها اغلب به صورت مهره ها و دامله های کوچک تراش داده می شوند.

ایالت اورِگِن ، اوپال معمولی زیبایی را در رنگ های آبی، صورتی و زرد تولید کرده است. بسیاری از چوب‌های سنگ‌شده که در زیر خاکسترهای آتشفشانی اورگن یافت می‌شوند، چوب اپالیزه شده هستند.نوادا اوپال بسیار رایجی تولید می کند که از رنگ سفید روشن تا زرد کره ای متغیر است. اینها گاهی اوقات حاوی دندریت های سیاه و خزه ای هستند. بسیاری از نمونه ها فلورسنت هستند و در زیر یک لامپ فرابنفش درخشش سبز روشنی تولید می کنند. بسیاری از اوپال های نوادا پس از استخراج در معرض ترکهای ریز و تغییر رنگ قرار می گیرند.مکزیک یک اوپال کامون بنفش منحصر به فرد به نام “مورادو morado” تولید می کند که می توان آن را به شکل دامله های زیبایی تراش داد. بسیاری از اوپال های آتشین استخراج شده در مکزیک را می توان “اوپال معمولی” در نظر گرفت زیرا فاقد رنگ بازی هستند.

استرالیای غربی یک رادیولاریت به نام موکایت (Mookaite) تولید می کند که اغلب اوپالین است. از آن برای تولید کابوشن‌های رنگارنگ، مهره‌ها و سنگ‌های تامبل شده طرح‌دار در رنگ‌های سفید، خرمایی، زرد، قرمز و مارونی استفاده می‌شود. برخی از چوب بادام زمینی تولید شده در استرالیای غربی اوپالین است.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

کنیا اوپال کامون را در طیفی از رنگ های سبز زیتونی تولید می کند. اغلب آن را تامبل کرده و یا دامله تراش می دهند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۵:۳۲ توسط:nik موضوع: نظرات (0)